اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لیبرمن در نامه‌ای به کمیته چهارجانبه برکناری "محمود عباس" را خواستار شد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به وزرای خارجه عضو کمیته چهارجانبه صلح خواستار تعیین زمان برای برگزاری انتخابات در فلسطین و برکناری "محمود عباس" از ریاست تشکیلات خودگردان شد.

لیبرمن در نامه‌ای به کمیته چهارجانبه برکناری "محمود عباس" را خواستار شد

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت که "آویگدور لیبرمن" در نامه‌ای به وزرای خارجه کمیته چهارجانبه صلح از آنها خواست تا زمانی را برای برگزاری انتخابات سراسری در مناطق تشکیلات خودگردان به منظور تغییر رئیس این تشکیلات تعیین کنند.

لیبرمن در نامه‌های جداگانه به "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا، "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل گفته است که عباس مانعی در برابر پیشرفت صلح است.

هاآرتص نوشت که این اقدام لیبرمن اوج تبلیغات وی علیه عباس برای تبدیل وی به رئیس غیرقانونی فلسطینیان است و لیبرمن برای نخستین بار طرحی را برای برکناری عباس از طریق برگزاری انتخابات عمومی ارائه کرده است.

لیبرمن مدعی است که عباس از طریق شیوه‌های دیپلماتیک و قانونی اقداماتی را علیه اسرائیل انجام می‌دهد.

به نوشته هاآرتص این اقدام لیبرمن و ارسال نامه به اعضای کمیته چهارجانبه اقدامات "آریل شارون" نخست‌وزیر اسبق اسرائیل در قبال "یاسر عرفات" رئیس سابق تشکیلات خودگردان را در ذهن تداعی می‌کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نامه خود همچنین تشکیلات خودگردان و دولت آن را فاسد خوانده و گفته که این تشکیلات در میان مردم فلسطین مورد انتقاد واقع شده است و جایگاه ضعیف عباس و مخالفت‌های وی با ازسرگیری مذاکرات به مانعی در برابر صلح تبدیل شده است و وقت آن رسیده است که راه‌حل سازنده‌ای برای خروج از این وضعیت و تقویت رهبران جدید فلسطین از طریق انتخابات عمومی انجام داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول