اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیشنهاد کمک اطلاعاتی آمریکا به مصر

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع آمریکا به مصر پیشنهاد کمک اطلاعاتی برای کنترل اوضاع صحرای سینا که هم مرز به فلسطین اشغالی بوده، داده است.

پیشنهاد کمک اطلاعاتی آمریکا به مصر

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری سی ان ان، یکی از مقامات ارشد پنتاگون اعلام کرد که «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا به مصر پیشنهاد داده که بسته اطلاعاتی طبقه بندی شده‌ای را در اختیار مصر قرار دهد تا مصر این توانایی را یابد که تهدیدهای نظامی  در منطقه را تشخیص داده و این اطمینان برای اسرائیل ایجاد شود که مصر می‌تواند با نزاع طلبی  در مرزهای فلسطین اشغالی مقابله کند.

بر اساس این خبر، آمریکا تجهیزاتی را در اختیار مصر قرار خواهد داد که توانایی تشخیص وسایل نقلیه از راه دور را خواهد داشت. این تجهیز به طور گسترده‌ای در افغانستان و عراق برای تشخیص وسایل نقلیه استفاده می شد.

امکان در اختیار قرار دادن این تجهیزات برای نیروهای حافظ صلح بین‌الملل در صحرای سینا که شامل 700 نظامی آمریکایی است، وجود دارد.

نیروهای بین المللی حاضر در منطقه سینا اجازه جنگیدن با گروه های مسلح را ندارند اما این نیروها با افزایش خشونت‌ها در این منطقه مواجه هستند.

مقامات تاکید کرده‌اند که هنوز چیزی تصمیم گیری نشده اما تاکید کردند که هرگونه تغییر در نیروهای حافظ صلح بین‌الملل باید با توافق تمامی کشورها همراه باشد.

همزمان، آمریکا به مصر پیشنهاد افزایش تبادل اطلاعات از جمله تصاویر ماهواره‌ای و پرواز پهبادها و کنترل تلفن‌های همراه را داده است.

بسته پیشنهادی اطلاعاتی توسط پانتا در جریان سفر اخیرش به مصر و فلسطین اشغالی بررسی شد.

مقامات رسمی آمریکایی اعلام کرده‌اند که این اقدام را با هدف ایجاد اعتماد برای اسرائیل انجام می دهند.

انتهای پیام/. 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول