اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش‌های مصر برای از سرگیری گفت‌وگوهای آشتی ملی فلسطین

خبرگزاری فارس: منابع آگاه اعلام کردند که گفت‌وگوها بین مقامات فلسطین درباره پرونده آشتی ملی فلسطین با میانجی‌گری مصر پس از عید سعید فطر از سرگرفته می‌شود.

تلاش‌های مصر برای از سرگیری گفت‌وگوهای آشتی ملی فلسطین

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الرساله نت، «یاسر الوادیه»، رئیس مجمع شخصیت‌های مستقل فلسطین روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد، رایزنی مسئولان مصری با نمایندگان گروه‌های فلسطینی برای ازسرگیری گفت‌وگوها درباره پرونده آشتی ملی و حل بحران داخلی فلسطین پس از تعطیلات عید سعید فطر آغاز خواهد شد.

الودایه در گفت‌وگو الرساله نت گفت: زمان دقیق گفت‌وگوی مقامات فتح و حماس در قاهره هنوز مشخص نیست.

رئیس مجمع شخصیت‌های مستقل فلسطین پیش‌بینی کرد که مصر در دور بعدی گفت‌وگوها مقامات دو جنبش فتح و حماس را برای حل فوری اختلاف‌ها و عملیاتی شدن مفاد پرونده توافقنامه قاهره تحت فشار خواهد گذاشت که پیشتر بین این دو جنبش به امضا رسیده بود.

الودایه تاکید کرد: بی‌تردید حل بحران داخلی و تحقق آشتی ملی فراگیر در فلسطین به عزم مصمم و همکاری همه جانبه رهبران گروه‌های فلسطینی به ویژه فتح و حماس نیازمند تلاش‌های مصر است، زیرا به نظر می‌رسد قاهره از هیچ تلاشی برای پایان دادن به بحران داخلی فلسطین دریغ نخواهد کرد .

در همین راستا «اسماعیل هنیه»، نخست‌وزیر دولت منتخب حماس در نوار غزه اعلام کرد، فشارهای آمریکا بر تشکیلات خودگردان فلسطینی از علل اصلی توقف آشتی ملی فلسطین است، زیرا واشنگتن از تشکیلات خودگردان خواسته پرونده آشتی ملی را متوقف کند و مذاکرات صلح با اسرائیل را از سرگیرد.

نمایندگان برخی احزاب و گروه‌های فلسطینی در نشست اخیر خود در غزه به ضرورت ادامه تلاش‌ها برای فراهم کردن شرایط لازم در مسیر تحقق آشتی ملی و پایان دادن بحران داخلی فلسطین پس از عید سعید فطر تاکید کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول