اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید دقیق انجام شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف مهم و ضروری در پیشبرد اهداف نظام، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است.

نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید دقیق انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان حاتم نارویی ظهر امروز در دیدار با جمعی از معتمدان با اشاره به رشد و توسعه استان اظهار داشت: عمران و آبادانی بدون همراهی و همکاری آحاد مردم استان میسر نخواهد شد.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان، افتخارات خود را با وحدت و اقدام شجاعانه و هوشیارانه به دست آورده و با همین شیوه، این افتخارات را حفظ خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ملت قدرشناس ایران و حافظه تاریخی انقلاب اسلامی، حماسه‌های مرزداران غیور خود را از یاد نخواهد برد.

نارویی افزود: مردم سیستان و بلوچستان مردمی متعهد و پشتیبان ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که در راستا وظیفه مسئولان برای رفع محرومیت‌ها سنگین‌تر می‌شود.

وی با بیان این مطلب که استان سیستان و بلوچستان سرشار از منابع طبیعی و ظرفیت‌های خدادادی است، ادامه داد: باید با مطالعات کارشناسی و شناخت توانمندی‌های استان این ظرفیت خدادادی را برای ایجاد اشتغال و توسعه استان به کار برد.

نارویی از مرز به عنوان یک فرصت برای تقویت مبادلات مرزی و رونق فعالیت‌های بازرگانی و تجاری یاد کرد و قانونمند کردن تجارت در مرزهای استان و تعامل با مرزنشینان را خواستار شد.

نارویی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان سرزمین ظرفیت‌های بکر و ارزشمندی است، گفت: استان دارای شرایط خاص و ویژه‌ای از نظر اقلیم،آب و هوا، خاک و دیگر امکانات خدادادی است که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها مطمئناً سیستان و بلوچستان می‌تواند به قطب اصلی تولیدات کشاورزی، باغی و دامی در کشور تبدیل شود.

وی افزود: هوای خشک و سوزان کویر و بادهای صد و بیست روزه سیستان به‌ ‌علاوه خاک شوره‌زار و غیر قابل کشت همه و همه مانع از انجام کار می‌شود و باز این شرایط و در چنین موقعیت‌هایی با برش خاک به عمق سه تا چهار متر و در سطوح گسترده با خاک‌برداری و جایگزین کردن خاک قابل کشت، همچنین فراهم آوردن شرایط رشد و نمو برای درختان و درختچه‌ها و گیاهان به شیوه‌های مصنوعی می‌توانیم نقش مهمی در رشد و توسعه این منطقه ترسیم کنیم.

نارویی گفت: با انجام این کار ضمن داشتن مزایای فراوان، علمی، تحقیقاتی، گردشگری و ... در ایجاد اشتغال و رفاه اقتصادی منطقه و افزایش درآمد خانوارهای منطقه، در دیگر ابعاد مختلف نقش مثبت و سازنده‌ای در شرق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول