اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پایگاه خبری المحیط خبر داد

پایگاه‌های نظامی مخفیانه آمریکا در اسرائیل در تیررس موشک‌های ایران

خبرگزاری فارس: یک پایگاه خبری به نقل از منابعی از ایران اعلام کرد که 6 پایگاه مخفیانه آمریکا در فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند.

پایگاه‌های نظامی مخفیانه آمریکا در اسرائیل در تیررس موشک‌های ایران

به گزارش فارس، پایگاه خبری "المحیط" اعلام کرد که یک منبع دیپلماتیک ایرانی گفته است که شش پایگاه نظامی مخفیانه آمریکا در فلسطین اشغالی در تیر رس موشک‌های ایرانی بوده و در صورتی که دشمن اسرائیلی به ایران حمله کند موشک‌ها به سوی این اهداف شلیک خواهد شد.

المحیط به نقل از این منبع که به نام وی اشاره نکرد، نوشت: پایگاه‌های مخفیانه آمریکا در مناطق مختلفی از فلسطین اشغالی قرار دارند و مملو از مهمات و بمب‌های هوشمند، موشک و تجهیزات دیگر است. همچنین یک بیمارستان نظامی 500 تخت خوابی نیز در این پایگاه‌ها قرار دارد و در صورتی که رژیم صهیونیستی قصد حمله به ایران را بکند، از این تسلیحات استفاده خواهد کرد.

این منبع دیپلماتیک افزود: یکی از این پایگاه‌های مخفیانه در غرب شهر «هرتصیلیا» قرار دارد و دیگری در فرودگاه «بن گوریون» بوده و پایگاه‌های دیگر در داخل پایگاه‌های هوایی اسرائیل در «عوفدا» و «نفاتیم» در جنوب فلسطین اشغالی قرار دارد. ارزش تسلیحاتی که در این پایگاه‌ها ذخیره شده بیش از یک میلیارد دلار ارزیابی شده است.

این منبع ادامه داد: پایگاه‌های آمریکا در سرزمین اشغالی، پایگاه‌های مخفیانه به شمار می‌آیند و بیشتر آنها زیر زمین قرار گرفته و با این رمزها شناخته می‌شوند: «پایگاه 51» که دارای مهمات و تجهیزات در زیر زمین است، «پایگاه 53» که در داخل یکی از پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد، «پایگاه 54» که بیمارستانی نظامی در نزدیکی تل‌آویو بوده که در مواضع اضطراری از آن استفاده می‌شود و پایگاه‌های «55 و 56» است که پایگاه‌های ذخیره تسلیحات هستند.

همچنین یک پایگاه نظامی دیگر در نزدیکی مرزهای کرانه باختری قرار دارد که شرکتی آلمانی آن را تاسیس کرده و تجهیزات نظامی آن توسط آمریکا تامین شده است.

بر اساس توافقنامه‌های موجود بین رژیم صهیونیستی و آمریکا، تل‌آویو مسئول تامین امنیت این پایگاه‌های نظامی بوده و نظامیان اسرائیلی و شرکت‌های اسرائیلی حمایت از این پایگاه‌ها را بر عهده داشته و نظامیان آمریکایی نیز بر این پایگاه‌ها نظارت دارند.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که 150 آمریکایی در فلسطین اشغالی حضور دارند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول