اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی و با انتشار اوراق مشارکت

ساماندهی جاده ساوه در مسیر شهر گلستان در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی شهرداری گلستان گفت: تغییر المان شهری شهر گلستان در محور جاده ساوه هم‌اکنون در دست مطالعه است.

ساماندهی جاده ساوه در مسیر شهر گلستان در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر گلستان به نقل از روابط عمومی شهرداری شهر گلستان سعید شهلی با اعلام این خبر گفت: ساماندهی جاده ساوه یکی از مطالعات شهروندان است که باید در دو بخش صنوف و مبلمان و المان شهری انجام گیرد.

وی افزود: در این راستا ساماندهی صنوف توسط واحد خدمات شهری انجام می‌شود و طراحی المان شهری بر عهده واحد شهرسازی است که البته این دو بخش با هم ارتباط دارند چراکه ابتدا باید صنوف ساماندهی شود و بعد المان شهری را تغییر داد.

معاون شهرسازی شهرداری گلستان ادامه داد: خوشبختانه 80 درصد کار مطالعاتی این طرح صورت گرفته و با مشاور طراحی شهری نیز قرارداد بسته شده و در این خصوص طرحی تهیه شده که در این طرح در قسمت‌های متعددی از حاشیه جاده ساوه مجتمع‌های تجاری، اداری و مسکونی بزرگ و زیبا با قطعات 4 تا 5 هزار متر ساخته می‌شود که هرکدام دارای فضای پیش ورودی و پارکینگ هستند.

شهلی با بیان اینکه اجرای این طرح هزینه زیادی دربر دارد، اظهار داشت: شهرداری در این خصوص یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته است و اعتبار اجرای این طرح از محل فروش اوراق مشارکت تامین می‌شود که در فاز اول 300 میلیارد تومان است.

50 درصد بافت شهر گلستان فرسوده است

این مقام مسئول در شهرداری شهر گلستان گفت: 50 درصد بافت شهر گلستان را بافت فرسوده تشکیل داده است.

شهلی با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش زیادی از شهرک‌های قلعه میر و سلطان‌آباد و همچنین قسمتی از شهرک سبزدشت در بافت فرسوده قرار دارند.

وی با تاکید براینکه شهرداری به دنبال تهیه طرحی برای تخریب و نوسازی بافت فرسوده است، افزود: تخریب و نوسازی بافت فرسوده با طرح جامع شهری و طرح تفصیلی رابطه مستقیم دارد و با هم توام هستند که خوشبختانه با ابلاغ طرح جامع دست شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده باز‌تر شده است.

معاونت شهرسازی شهرداری گلستان تصریح کرد: در جلساتی که با شهردار در خصوص تخریب و نوسازی بافت فرسوده برگزار شد پیشنهاد طرح واحد‌های استیجاری مطرح شد که در این طرح شهرداری در زمین‌هایی که در اختیار دارد واحد‌هایی را احداث می‌کند تا مردمی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند به این واحد‌ها منتقل شوند و بعد از اینکه بافت فرسوده تخریب و نوسازی شد مجددا به واحد‌های خود بازگردند.

وی افزود: با توجه به بحث مقاوم‌سازی و در صورت موافقت شهردار و استاندار سعی می‌کنیم این طرح را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول