اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

عضو پارلمان رژیم صهیونیستی: باراک و نتانیاهو آن‌قدر دیوانه نیستند که به ایران حمله کنند

خبرگزاری فارس: یک عضو کنست می‌گوید ایهود باراک، وزیر جنگ و بنیامین نتانیاهو، رئیس کابینه اسرائیل آن‌قدر دیوانه نیستند که دست به حمله به ایران بزنند.

عضو پارلمان رژیم صهیونیستی: باراک و نتانیاهو آن‌قدر دیوانه نیستند که به ایران حمله کنند

به گزارش فارس به نقل از عرب‌نیوز، «یوری آنوری»، نماینده کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) در مقاله‌ای نوشت: «نتانیاهو ممکن است مجنون باشد اما دیوانه نیست و ایهود باراک هم ممکن است دیوانه باشد، اما مجنون نیست. بنابراین اسرائیل بله ایران حمله نخواهد کرد.»

وی پس از استفاده از این استعاره طنزآمیز، به یک جمله معروف دیگر که در فیلم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد هم اشاره کرده است: «اگر می‌خواهی شلیک کنی، شلیک کن؛ حرف نزن!»

به نوشته آنوری، نتانیاهو یک جمله می‌گوید که در میان تمام هیاهوی وی برای جنگ اجتناب‌ناپذیر با ایران جالب توجه است: «در کمیته تحقیق پس از جنگ، من خود به‌تنهایی تمام مسؤولیت را به‌عهده خواهم گرفت.»

نکته جالب در خصوص این جمله خاص این است که در اسرائیل، «کمیته تحقیق» تنها پس از «شکست نظامی» تشکیل می‌شود. پس از جنگ 1948، 1956 و 1967 چنین کمیته‌ای تشکیل نشد و تنها پس از جنگ‌های 1974 (یوم کیپور)، 1982 و 2006 لبنان (33 روزه) که با ناکامی‌های نظامی همراه بود تشکیل شد.

به این ترتیب نتانیاهو در ناخودآگاه ذهن خود این جنگ را یک شکست می‌داند.

از سوی دیگر، این نتانیاهو نیست که بتواند به‌تنهایی در خصوص جنگ با ایران تصمیم‌گیری کند بلکه تمام کابینه اسرائیل در این خصوص مسؤولیت دارد. این در حالی است که در عبارات فوق، نتانیاهو اصلا سایر وزرای کابینه را به حساب نیاورده است.

یوری آنوری می‌افزاید: نتانیاهو خود را «وینستون چرچیل» دوران مدرن می‌انگارد اما هرگز دیده نشد که چرچیل خود به‌تنهایی مسؤولیت شکستی را بر عهده بگیرد. وی حتی در لحظات ناامیدکننده هم به پیروزی امیدوار بود و زیاد هم «منم، منم» نمی‌کرد.

آنوری تصریح کرده است ایران هرگونه حمله اسرائیل را حمله‌ای از سوی آمریکا خواهد انگاشت و آن زمان است که به کشتی‌های آمریکایی توصیه خواهد شد خلیج فارس را ترک کنند... حتی تسلیحات قدرتمند ارتش آمریکا هم دیگر نخواهد توانست تنگه هرمز را باز نگه دارد و جنگی طولانی و با نتایج غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد.

وی در بخش دیگری از مقاله خود تاکید کرده است تمام قربانیان چنین جنگی، اسرائیل را لعنت خواهند کرد، چرا که روشن است که این جنگ، یک جنگ اسرائیلی است.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول