اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سید حسن نصر الله:/۱

تحولات منطقه به سود قضیه فلسطین پیش می رود/ اسرائیل به اختلافات اعراب و ایران دامن می زند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که از تحولات جاری در منطقه اینگونه برداشت شد که محوری به سود قضیه فلسطینی در منطقه در حال شکل‌گیری است.

تحولات منطقه به سود قضیه فلسطین پیش می رود/ اسرائیل به اختلافات اعراب و ایران دامن می زند

به گزارش فارس، سید نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس در سالن شهید سید محمد باقر صدر ایراد کرد، گفت: ادامه شهرک‌سازی در قدس اشغالی به مصادره اراضی در قدس منجر شده است و وزارت اوقاف تاکید کرده است که به دلیل مصادره اراضی قدس و یهودی سازی آنها هم اکنون مسجد الاقصی در تهدید واقعی قرار دارد، به ویژه آنکه شاهد مهاجرت‌های اجباری نیز در این شهر هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به اینکه 84 درصد جمعیت قدس اشغالی را اعراب و مسلمانان و مسیحیان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد که اکثر آنها زیر خط فقر قرار دارند و در مشکلات خود گرفتار هستند.

وی افزود: اسرائیل دارای ویژگی‌های خاصی است که از جمله آنها این است که رژیم هرسال کنفرانس‌ها و نشست‌های تحقیقاتی و پژوهشی را درباره محیط‌های استراتژیک برای اسرائیل برگزار می‌کند و در جریان آن از خطرهایی که آنها را تهدید می‌‌کند و همچنین فرصت‌های پیش‌رویشان سخن می‌گویند. آنها غیر از آن حقایق موجود را در گزارشی تهیه کرده و به همراه توصیه‌ها و پیشنهادات لازم به کنست ارائه می‌دهند تا برای آنها برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر را پیاده کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تمام اینها را در اسرائیل ملاحظه می‌کنیم در حالی‌‌که چنین مواردی در جهان عرب مشاهده نمی‌شود و این سوال را مطرح کرد که کشورهای عربی چه وقت برای ارزیابی اوضاع کنار هم جمع شده‌اند.

وی افزود: ما هرسال نتیجه پیش‌بینی‌ها و دیدگاه‌های آنها در قبال حوادث منطقه را می‌خوانیم و در دو سال اخیر که شاهد بهار عربی هستیم، می‌بینیم که نگرانی‌های اسرائیل چقدر افزایش یافته است و آنها از افزایش تهدیدهای منطقه‌ایشان سخن می‌گویند، و از جمله مهمترین حوادثی که در این ارتباط  روی داد، سرنگونی حسنی مبارک و عقب‌نشینی آمریکا از عراق در جریان یک شکست واقعی و حقیقی بود و تحولات منطقه اینگونه نشان دادند که رژیم‌های عربی یکی پس از دیگری در حال سرنگونی است.

سید حسن نصر الله گفت که از تحولات جاری در منطقه اینگونه برداشت شد که محوری به سود قضیه فلسطینی در منطقه در حال شکل‌گیری است، به همین دلیل فلسطینیان در کنفرانس‌های مختلف تاکید کردند که فرصت مناسبی برای قضیه فلسطینی پیش آمده است که باید از آن استفاده کرد، و تمام اینها پیش از تغییر و تحولات سوریه مطرح بود.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: پس از تغییر و تحولات سوریه اندکی از نگرانی‌های اسرائیل کاهش یافت، چون ترکیه که می‌توانست بخشی از محور مقاومت و حمایت‌کننده از فلسطین باشد، سطح روابط خود با سوریه را به صفر رساند و دیگر کشورهای عربی که شاهد تغییر و تحولات بودند نیز سردر گریبان خویش بودند و اوضاع داخلی خود رسیدگی می‌کردند،‌ این موجب شد تا اسرائیل از این شرایط استفاده کند و تا به اختلافات اعراب و ایران دامن بزند و به همین دلیل است که مشاهده می‌شود، از دیدگاه‌ها و مواضع ایران در قبال منطقه برداشت نادرستی صورت گرفته و ارائه می‌شود و این موضوع به شکلی ویژه درباره حوادث سوریه قابل ملاحظه است تا به دشمنی‌ها و اختلافات دامن بزنند و امروز که اسرائیل به بحران‌های سال گذشته نگاه می‌کند، بی‌تردید میزان فرصت‌ها برایش کاهش و در مقابل میزان بحران‌ها و تهدیدها افزایش می‌یابد.

ادامه دارد..

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول