اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم اعلام کرد

روزانه 40 حادثه موتورسواری در قم رخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به میزان تصادفات موتورسیکلت در استان قم گفت: به صورت میانگین روزانه 40 حادثه مربوط به تصادفات موتورسیکلت در استان قم رخ می‌دهد.

روزانه 40 حادثه موتورسواری در قم رخ می‌دهد

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به حوادث شاخص در قم اشاره و بیان کرد: شب گذشته طی تماسی با مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم واژگونی یک دستگاه پژو در خیابان هفت تیر اعلام شد.

وی افزود: پس از اعلام این حادثه ماموران مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با حضور در محل ضمن امدادرسانی به سه مجروح این حادثه آنان را به مرکز درمانی منتقل کردند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم واژگونی یک دستگاه پژو پارس در اتوبان قم- تهران را از دیگر حوادث شب گذشته عنوان کرد و گفت: این حادثه پنج مجروح بر جای گذاشت.

وی با اشاره به حضور به موقع نیروهای امدادی اورژانس 115 در محل وقوع حادثه بیان کرد: مجروحان حادثه پس از انجام اقدامات درمانی اولیه برای ادامه درمان به یکی از مراکز درمانی در شهر قم منتقل شدند.

فراهانی اضافه کرد: بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه سواری دو نفر به شدت مجروح شدند که پس از انجام اقدامات اولیه به مرکز درمانی انتقال یافتند.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم برخورد خودرو با دو عابر پیاده را از دیگر حوادث رخ داده در قم ذکر کرد و بیان داشت: بر اثر این حادثه هر دو عابر به شدت آسیب دیدند که برای ادامه درمان به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین عملکرد اورژانس قم در یک هفته گذشته پرداخت و تصریح کرد: در این مدت 9 هزار و 382 تماس با مرکز فوریت های پزشکی استان قم حاصل شد.

فراهانی از انجام 996 ماموریت اورژانسی در این مدت خبر داد و گفت:  در هفته‌ای که گذشت 421 واقعه تصادف در استان قم رخ داد که بر اثر این تصادفات 484 نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به نتیجه حضور مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم بر بالین مجروحان حادثه دیده بیان کرد: از 484 مجروح بر جای مانده از حوادث در طول این مدت، 308 نفر بستری شده و 171 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

فراهانی با بیان اینکه برخی حوادث موجب وارد آمدن آسیب فراوان به حادثه‌دیدگان شد گفت: بر اثر شدت برخی از این حوادث در هفته گذشته پنج نفر در صحنه تصادف فوت کردند.

وی از امدادرسانی به 575 نفر بیماران قلبی، داخلی و تنفسی خبر داد و بیان کرد: پس از انجام معاینه اولیه از این بیماران، بر حسب نیاز برخی از آنان برای ادامه درمان به مرکز درمانی منتقل شدند.

فراهانی با بیان اینکه به طور متوسط روزی 40 تصادف موتور در استان قم رخ می‌دهد خاطر نشان کرد: از مجموع 421 تصادفی که در شهر و جاده‌های استان قم رخ داد 284 مورد سهم موتورسواران بود که بر اثر این تصادفات 334 نفر مجروح شدند و دو نفر فوت کردند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول