اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

انتقاد از سخنان پرز درباره ناتوانی اسرائیل برای حمله به ایران ادامه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس آژانس یهود با انتقاد از موضع رئیس رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم توانایی اسرائیل برای حمله به ایران، نقش شیمون پرز در سرزمین‌های اشغالی را سمبولیک خواند.

انتقاد از سخنان پرز درباره ناتوانی اسرائیل برای حمله به ایران ادامه دارد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «ناتان شارانسکی» با زیر سئوال بردن سخنان پرز درباره ناتوانی تل‌آویو برای حمله به ایران گفت: در اسرائیل تقسیم کار شفاف است. رئیس این رژیم نقشی سمبولیک دارد و نخست وزیر و اعضاء کابینه افرادی هستند که تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با بیان مطالب فوق افزود: بسیار حائز اهمیت است که به خاطر حفظ دموکراسی در اسرائیل این تقسیم کار محترم شمرده و در چنین مباحث مهمی به دقت اجرا شود.

سخنان رئیس «آژانس یهود» پس از آن بیان شد که شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی بر عدم توانایی اسرائیل برای حمله به ایران سخن گفت و افزود: ممکن است چنین تصمیمی اتخاذ کنیم اما واضح است باید با آمریکا حتی اگر به اندازه هماهنگی باشد، مشورت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اعتماد به وعده‌های اوباما درباره اجازه ندادن به ایران برای دستیابی به تسلیحات اتمی، اظهار داشت: عمل کردن به این تعهدات به نفع آمریکاست و این موضوع فقط برای راضی کردن اسرائیل نیست.

پیش از این نیز برخی منابع در کابینه اسرائیل با انتقاد از رئیس رژیم صهیونیستی گفته بودند پرز فراموش کرده نقش او به عنوان رئیس این رژیم چیست.

در همین رابطه بود که «موشه ماتالون» از حزب «اسرائیل خانه ما» گفت:  در اسرائیل، اختیار تصمیم‌گیری و مسئولیت در اختیار شاخه اجرایی و رئیس آن است و رئیس شاخه اجرایی نخست وزیر است. به همین دلیل، شیمون پرز باید برای خاموش کردن شعله‌های این بحث (اشتباه بودن حمله به ایران) تلاش کند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول