اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با فارس:

اسرائیل در سخت‌ترین مراحل تاریخی خود بسر می برد

خبرگزاری فارس: نماینده پارلمان لبنان، تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران را مانور تبلیغاتی دانست و گفت: اسرائیل در حال حاضر در سخت ترین مراحل تاریخ خود بسر می برد.

اسرائیل در سخت‌ترین مراحل تاریخی خود بسر می برد

به گزارش فارس، عبدالمجید صالح نماینده پارلمان لبنان از جنبش امل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تاکید کرد که اسرائیل در حال حاضر در سخت ترین مراحل تاریخ صهیونیستی خود بسر می برد و مواضع آن بویژه در مورد برنامه هسته ای ایران و بهار عربی تا حد زیادی دچار شکاف های عمیق شده است.

وی ادامه داد که بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک خواستار فرار از مشکلات اقتصادی داخلی با تهدید و اشاره به جنگ و تعیین زمان حمله به ایران برای مشغول کردن افکار عمومی جهان هستند، آنها مانورهایی را در این زمینه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه سنگ محک انقلاب های جهان عرب آرمان فلسطین است، گفت که کسانی که به این آرمان و حق نزدیک شوند، در مسیر حق قرار دارند و مبارز و مجاهد هستند.

در زیر متن کامل این گفتگو را می خوانید:

مانورهای تل آویو در حمله به ایران تبلیغاتی است

فارس: اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی بر شکل آینده کابینه اسرائیل سایه انداخته است، به نظر شما شکل آینده کابینه این رژیم به چه صورتی خواهد بود؟

اسرائیلی ها در نقطه عطفی از بی ثباتی و ترس قرار دارند، آنها در سخت ترین مراحل از تاریخ موجودیت صهیونیستی خود هستند، چرا که نوعی از رویکرد اصولگرایی سلفی یهودی که بسیار خطرناک است در آنها به وجود آمده و شکاف های زیادی در مواضع آنها ایجاد شده که به مرحله عمیق رسیده است، بویژه در زمینه برنامه هسته‌ای ایران و بهار عربی در کشورهای منطقه.

وی تاکید کرد که این تردید در آینده انتخابات این رژیم نیز دیده خواهد شد و آراء اسرائیلی ها به شدت در میان افراط گرایان و جریانی که حماقت اسرائیل را درک می کنند، متفرق خواهد شد، این در حالی است که برخی اعتقاد دارند که آمریکا از فرصت مشغول شدن آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری استفاده خواهد کرد تا بتواند به صورت آسان پرونده هسته ای مسالمت آمیز ایران را قربانی کند.

مشکلات اقتصادی تل آویو قابل سرپوش گذاشتن نیست

فارس: رژیم صهیونیستی در داخل با بحران های اقتصادی گسترده ای مواجه است که به خودسوزی برخی شهرک نشینان منجر شده، علاوه بر اینها تحرکات دیگری نیز در برخی شهرهای فلسطین اشغالی مشاهده می شود که به دنبال اصلاحات اقتصادی و سیاسی هستند، به نظر شما آیا بحران اقتصادی در تصمیم گیری های سیاسی در سطح سران اسرائیل بویژه در مورد برنامه هسته ای ایران و سایر پرونده ها تاثیر خواهد داشت؟

متغیرات یا بحران های اقتصادی منطقه یورو و مشکلات اقتصادی سرزمین های اشغالی یا بحران در اقتصاد آمریکا بر این رژیم تاثیر می گذارد، اسرائیلی ها همواره در حال تولید سم و خوراندن آن به دیگران بودند، اما این بار وعده مفصلی از این سم را خود دریافت کرده اند، شکی نیست که این اوضاع اقتصادی به مرحله ای رسیده است که دیگر نمی‌توان آن را مخفی کرد، به همین علت است که برخی از سران اسرائیل مانند باراک و نتانیاهو به دنبال این هستند که از هجمه انتقادات داخلی در مورد مسایل اقتصادی فرار کنند و در این زمینه مانورهایی در مورد جنگ آینده اسرائیل را مطرح می کنند و برخی وزرا را نیز تغییر می دهند، آنها در واقع به دنبال مرهم گذاشتن بر افکار عمومی هستند و می خواهند آن را از مشکلات اقتصادی گسترده ای که این رژیم با آن مواجه است، منحرف کنند.

این نماینده پارلمان لبنان در عین حال تاکید کرد که اسرائیل در حالت ترس و وحشت قرار دارد و فرد ترسو و نگران ممکن است تصمیمات انتحاری و غیر عاقلانه ای را اتخاذ کند.

بازسازی جبهه عربی برای مقابله با اسرائیل

فارس: در رسانه های خبری اعلام شده که اسرائیل نسبت به انقلاب های منطقه نگران است و این انقلاب ها اسرائیل را وحشت زده کرده است، یکی از اسرائیلی ها نیز گفته است که رژیم صهیونیسی در آینده باید با چند جبهه و نه جبهه واحد وارد رویارویی شود، شما این نگرانی های اسرائیل را چگونه ارزیابی می کنید؟

ما امیدواریم که این نگرانی ها به واقعیت تبدیل شود، امیدواریم که مصر که با توطئه از درگیری های اعراب و اسرائیل خارج شده بود، به این میدان برگردد و جبهه ای که با کمپ دیوید و اوسلو و ... بخش هایی از آن تجزیه شد بود، بار دیگر تشکیل شود، ما چاره ای نداریم که در این زمینه به بهار عربی امید داشته باشیم، چرا که اراده ای وجود دارد  که می‌خواهد امپراتوری ها و حکمای فاسد در زمینه مسایل مالی و اخلاقی و اعتقادی را از میان بردارد و دیکتاتورهایی که علیه امت توطئه کرده و اولویت ها را بعد از 60 سال مقابله با رژیم صهیونیستی وارونه کرده اند، از میان بردارد.

آرمان فلسطین سنگ محک انقلاب‌ های جهانی

ما می بینیم که آنها چگونه به دنبال ایجاد دشمنی جدید هستند و ایران را به عنوان دشمن معرفی می کنند، ما اعتقاد داریم که خوش بینی ما به انقلاب های مردمی عربی مانند انقلاب بوعزیزی و غیره در تغییر این روند بیهوده نیست، ما روی چیزهایی که رژیم های دیکتاتوری در کسب حمایت آمریکا حساب می کنند، حساب باز نکرده ایم، ما معتقدیم که  تنها سنگ محک انقلاب ها در سطح جهان آرمان فلسطین است و هر کسی که ما را به این حق نزدیک کند مجاهد و مبارز است و در مسیر درست قرار دارد، اما اگر کسی به دنبال کسب رضایت آمریکا باشد و بخواهد معامله هایی را در زمینه محاصره و  انزوای ملت فلسطین انجام دهد و برای مردم اینگونه توهم ایجاد کند که دشمن اصلی آنها همان ایران است، به زودی مقهور اراده ملت ها شده و محاکمه خواهند شد و ما امیدواریم که راه حل عربی آرمان فلسطین نزدیک باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول