اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گری سیک: اسرائیل همچون 10 سال گذشته قادر به حمله به ایران نخواهد بود

خبرگزاری فارس: گری سیک، کارشناس پیشین ایران در شورای امنیت ملی آمریکا بر این باور است که تمام محاسبات راهبردی و تاکتیکی که طی 10 سال گذشته به اسرائیل اجازه نداده‌اند تا به ایران حمله کند، اکنون نیز بر سر جای خود هستند.

گری سیک: اسرائیل همچون 10 سال گذشته قادر به حمله به ایران نخواهد بود

به گزارش فارس، نشریه آمریکایی تایم در گزارشی که به بررسی تهدیدات اسرائیل علیه ایران و برنامه هسته‌ای این کشور اختصاص داشت، گریزی به نظرات «گری سیک»، کارشناس پیشین ایران در شورای امنیت ملی آمریکا و استاد دانشگاه کلمبیا در خصوص تهدیدات اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است.

گری سیک، به‌عکس طیف دیگری از کارشناسان آمریکایی که تهدیدات اخیر اسرائیل علیه ایران را جدی گرفته‌اند، این تهدید را چندان جدی نمی‌انگارد.

به‌باور این استاد دانشگاه کلمبیا، تهدیدات اخیر اسرائیل علیه ایران نیز ادامه تهدیدات این رژیم علیه ایران با هدف شکل دادن به شیوه مواجهه جامعه جهانی با برنامه هسته‌ای ایران است.

از منظر آقای سیک، تمام محاسبات راهبردی و تاکتیکی که طی ده سال گذشته به اسرائیل اجازه نداده‌اند تا به ایران حمله کند، اکنون نیز بر سر جای خود هستند، مگر آنکه سران اسرائیل در اثر تکرار بیش از حد این تهدیدات، دیگر چاره‌ای جز عملی کردن آنها نداشته باشند.

تایم در بخش دیگری از گزارش خود اذعان کرده است که هدف اصلی مقامات رژیم صهیونیستی از تهدید علیه ایران، اجبار اوباما به دادن مشوق‌های بیشتری به آنهاست تا از حمله به ایران صرفنظر کنند.

نشریه مزبور همچنین تصریح کرده است که اکثریت جامعه صهیونیستی با ورود اسرائیل به این جنگ بدون کمک ایالات متحده آمریکا مخالف‌اند. شاید این اذعان تایم به معنای آن باشد که جامعه موسوم به اسرائیل از به‌تنهایی مواجه شدن با ایران در هراس است و سعی دارد به هر شکل ممکن ایالات متحده را به مواجهه جدی‌تر با ایران ترغیب کند. تایم از سوی دیگر اذعان کرده که ایالات متحده فعلا تلاش می‌کند تا هیچ جنگی درنگیرد.

این گزارش همچنین حاکی است که صهیونیست‌ها امیدوارند این تهدیدات نظامی به سخت‌تر شدن موضع ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران بینجامد. اوباما امیدوار است که بتواند مساله هسته‌ای ایران را در شرایطی حل کند که فشار انتخابات را پشت سر گذاشته باشد اما اسرائیل هم امیدوار است که با این فشارها بتواند فضای مانور را برای اوباما طی سال آینده کم کرده و اوباما را مجبور به پیروی از راه حل مدنظر خود کند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول