اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای احیای سنت‌های دینی و مذهبی

جشن کله‌گنجشکی‌ها در ساحل سورو بندرعباس برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشن کله‌گنجشکی‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان، در راستای احیای سنت‌های دینی و مذهبی و تشویق کودکان و نوجوانان روزه‌دار در ساحل سورو بندرعباس برگزار شد.

جشن کله‌گنجشکی‌ها در ساحل سورو بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهره معظمی‌گودرزی ظهر امروز در این مراسم با بیان اینکه برگزاری چنین جشن‌هایی ضرورت دارد، اظهار داشت: روزه کله‌گنجشکی روزه‌ای است که در آن بچه‌ها بخشی از روز را روزه هستند تا با آداب روزه‌داری آشنا شوند، هدف از برگزاری جشن کله‌گنجشکی‌ها نیز احیای سنت‌های دینی و مذهبی حسنه مانند روزه‌داری خردسالان است.

وی با اشاره به اینکه تشویق کودکان روزه‌دار یکی از دلایل برگزاری این جشن بود، بیان داشت: این روزها که به علت گرمای تابستان کودکان بیشتر وقت خود را در خانه و با وسایلی هم‌چون رایانه و تلویزیون سپری می‌کنند، این جشن بهانه خوبی بود تا ساعتی از روز را همراه خانواده‌شان در کنار ساحل که یکی از موهبت‌های الهی است بگذرانند و برای گرفتن روزه تشویق و ترغیب شوند.

معظمی‌گودرزی تصریح کرد: برای تنوع هر چه بیشتر برنامه‌ها همزمان با مسابقه قرآن خوانی و اذان گویی، وسایل مناسب برای ساخت قلعه شنی و نقاشی روی پارچه را نیز فراهم کردیم تا کودکان در برنامه‌های مختلف شرکت کنند.

مدیر‌عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در پایان گفت: در برگزاری این جشن سازمان‌ها و نهادهای مختلفی همکاری داشتند، نمایندگان سازمان اتوبوس‌رانی نیز با شرکت در این مراسم فرهنگ استفاده از اتوبوس و بلیط‌کارت شهروندی و هم‌چنین خدمات و نکات ایمنی استفاده از اتوبوس را به کودکان آموزش دادند.

در پایان به شرکت‌ کنندگان به رسم یادبود هدایایی داده شد.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول