اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از عید فطر

تلاش‌های فلسطینی و مصری برای فعال‌سازی پرونده آشتی فلسطینیان

خبرگزاری فارس: برخی منابع فلسطینی از تلاش‌‌های فلسطین و مصر برای فعال‌سازی پرونده آشتی ملی فلسطینیان پس از عید سعید فطر خبر دادند.

تلاش‌های فلسطینی و مصری برای فعال‌سازی پرونده آشتی فلسطینیان

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "سما"، "ولید العوض" عضو دفتر سیاسی حزب الشعب فلسطین گفت که گروه‌های فلسطینی با یکدیگر در خصوص انجام هر گونه تلاشی برای پیشبرد آشتی ملی و پایان دادن به دودستگی‌ها پس از عید سعید فطر توافق کردند.

وی افزود: این توافق گروه‌های فلسطینی در نشست روز دوشنبه در دفتر جنبش جهاد اسلامی در شهر غزه حاصل شد که طی آن تمامی گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و فتح و "بسام الصالحی" دبیرکل حزب الشعب" حضور داشتند.

وی تصریح کرد که گروه‌های فلسطینی بر ضرورت تحرک به منظور فراهم کردن فضای حمایت از پیشبرد روند آشتی فلسطینیان تاکید کرده و در خصوص هر گونه تلاشی در این زمینه پس از تعطیلات عید سعید فطر توافق کردند.

العوض همچنین اظهار داشت که در نشست گروه‌های فلسطینی توافق شد که هر گونه تبادل اتهام‌ها بین حماس و فتح متوقف شود.

از سوی دیگر یک منبع آگاه مصری گفت که دعوت از دو جنبش فتح و حماس برای بررسی پرونده‌های آشتی ملی فلسطینیان به پس از عید فطر موکول شده است.

وی افزود که مصر قصد داشت اوایل هفته جاری جنبش‌های فتح و حماس را برای دیدار در قاهره دعوت کند اما حوادث اخیر در مصر و اوضاع میدانی این کار را به تعویق انداخت.

وی تاکید کرد که آشتی فلسطینیان در اولویت رهبران مصر قرار دارد و تاخیر در برگزاری دیدارهای فتح و حماس نیز به دلیل حوادث اخیر سینا و حمله به نیروهای امنیتی مصر بود که طی آن 16 نفر کشته شدند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول