اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نیویورک‌تایمز: سران اسرائیل سخن درباره جنگ با ایران را رها کنند

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله خود با اشاره به لفاظی‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران گزارش کرد که اقدام نظامی علیه ایران یک سهل‌انگاری است که نه تنها نتیجه‌ای ندارد بلکه حمایت‌های بین‌المللی را به سوی ایران سوق می‌دهد.

نیویورک‌تایمز: سران اسرائیل سخن درباره جنگ با ایران را رها کنند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، سران اسرائیلی مجددا در خصوص احتمال اقدام نظامی علیه ایران حرف می‌زنند و در شرایطی که زمان برای دیپلماسی وجود دارد، اقدام نظامی در بهترین حالت "شیطنت‌آمیز" و در بدترین حالت "سهل‌انگاری" است.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد گرچه تسلیحاتی شدن ایران خطرناک است اما در حالیکه که "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه هفته گذشته در "رادیو اسرائیل" اعلام کرد که ایران پیشرفت‌های چشمگیری در جهت دستیابی به قابلیت تسلیحات هسته ای به دست آورده است، هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر اینکه ایران در نقطه تولید سلاح است، وجود ندارد و مقامات دولت اوباما وجود چنین گزارشی را تأیید نمی‌کنند و اصرار دارند که ایران در شرف دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

نیویورک‌تایمز با اشاره به اصرار بی‌مورد رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه ایران ادامه داد، درک این مسئله که "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چه برنامه‌ای در سر می‌پروراند و اینکه به چه دلیل درخواست‌های آمریکا برای استفاده از راهکار دیپلماسی در قبال ایران را رد می‌کند، غیرقابل ممکن است.

بر اساس این گزارش، این فرضیه در اسرائیل به وجود آمده که نتانیاهو در صدد است تا در هفته‌های آتی به ایران حمله کند چون به اعتقاد نتانیاهو، باراک اوباما مجبور است با نزدیک شدن انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا به دلایل سیاسی از تصمیم صهیونیست‌ها برای حمله به ایران حمایت کند.

نیویورک‌تایمز اینگونه ادامه داد که اقدام نظامی یک راه‌حل سریع نیست، حتی حمله هوایی نیز تنها برای مدت کمی می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق بیاندازد و این مسئله تنها حس همدردی با ایران را در داخل و خارج از این کشور برمی‌انگیزاند، اجماع کنونی برای تحریم‌ها و تنبیه‌های کنونی علیه ایران را از بین می‌برد و خشونت‌ کنونی جامعه بین‌الملل علیه "بشار اسد" پس از حمله به ایران متوجه اسرائیل می‌شود.

بر اساس این گزارش، بسیاری از مقامات سابق اسرائیل مخالفت خود را صریحا با اقدام نظامی علیه ایران اعلام کرده‌اند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از ساکنان اسرائیل نیز با اقدام یکجانبه علیه ایران مخالف هستند.

نیویورک‌تایمز در پایان گزارش خود اینگونه نتیجه‌گیری کرد که هنوز زمان برای تقویت دیپلماسی وجود دارد و بهترین راهکار این است که قدرت‌های مهم جهان با یکدیگر متحد بمانند و سران اسرائیلی از سخن گفتن درباره جنگ (علیه ایران) رها شوند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول