اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

شمار پناهگاه‌های عمومی و افشای بلوف رژیم صهیونیستی

اسرائیل برای نبرد با ایران حتی به اندازه کافی پناهگاه هم ندارد

خبرگزاری فارس: 700 هزار صهیونیست در صورت وقوع درگیری با ایران فاقد پناهگاه بوده و جایی برای فرار ندارند.

اسرائیل برای نبرد با ایران حتی به اندازه کافی پناهگاه هم ندارد

به گزارش فارس به نقل از یشیواورلد، بر اساس گزارش ممیزی منتشر شده در دسامبر 2011 میلادی، صدها هزار شهروند صهیونیست ساکن فلسطین اشغالی فاقد پناهگاه در برابر حملات موشکی و بمباران بوده و شهرداری‌ها هم توان تامین پناهگاه‌های عمومی لازم برای آنان را ندارند.

این گزارش همچنین حاکی‌ست که فلسطین اشغالی از سوی دیگر فاقد پناهگاه‌های لازم برای افراد معلول و ناتوان است. 38 پناهگاه عمومی فاقد تجهیزات لازم برای افراد معلول بوده و 47 پناهگاه دیگر نیز مشخص نیست که چنین امکاناتی داشته باشند. وزارت کشور رژیم صهیونیستی هم این یافته‌ها را تایید کرده و می‌گوید که بسیاری از پناهگاه‌های عمومی این رژیم آماده استفاده نیستند.

در فلسطین اشغالی 9600 پناهگاه عمومی و 20 هزار پناهگاه خصوصی وجود دارد. پس از جنگ دوم لبنان (جنگ 33 روزه)، حتی یک پناهگاه عمومی جدید در فلسطین اشغالی ساخته نشده است و این در حالی است که به‌خصوص مناطق شمالی فلسطین اشغالی در صورت درگیری رژیم صهیونیستی با ایران، در خطر حملات موشکی هستند. پیش‌بینی می‌شود که 700 هزار اسرائیلی دسترسی به پناهگاه‌های عمومی نداشته باشند.

البته این گزارش مدعی است که تل‌آویو، نتانیا و حیفا در زمینه بهبود پناهگاه‌ها پیشرفت‌هایی داشته‌اند.

گزارش فوق پیش و بیش از هر چیز نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در حالی بر طبل جنگ علیه ایران می‌کوبد که فاقد امکانات اولیه برای یک درگیری همه‌جانبه است.

صهیونیست‌ها می‌دانند که اگر در خصوص ایران دست از پا خطا کنند، فوجی از موشک بر فراز آسمان فلسطین اشغالی ظاهر خواهد شد و اگر واقعا قصد چنین حماقتی را داشته باشند، باید دست‌کم پناهگاه‌هایشان را آماده کنند. عدم آمادگی این پناهگاه‌ها به‌واقع نشانه آن است که سخنان نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران، بیشتر شبیه به بلوف است تا تهدید نظامی واقعی. از همین روست که حتی متحدین غربی تل‌آویو نیز این تهدیدات را چندان جدی نمی‌انگارند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول