اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی:

90 درصد فوت‌شدگان تصادفات عابران پیاده هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 90 درصد فوت‌شدگان بر اثر سوانح رانندگی در آذربایجان‌غربی عابران پیاده هستند.

90 درصد فوت‌شدگان تصادفات عابران پیاده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجتبی امانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اطلاع‌رسانی سریع نیروی انتظامی در اذهان عمومی جا افتاده است،‌ اظهار داشت: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مختلف سبب کاهش تلفات تصادفات، اصلاح معابر، خیابان‌ها و جاده‌ها شده اما تاکنون در مورد عابران پیاده فرهنگ‌سازی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین ‌تصادفات منجر به فوت در آذربایجان‌غربی مربوط به عابران پیاده است، افزود: در چهار ماه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته هشت درصد تصادفات فوتی در استان افزایش یافته است که به دنبال آن بالای 90 درصد عابران پیاده هستند.

امانی با بیان اینکه در این بازه زمانی 29 نفر بر اثر تصادف کشته شدند، تصریح کرد: سه نفر از کشته‌‌شده‌ها بر اثر بی‌احتیاطی رانندگان و 26 نفر بر اثر بی‌توجهی عابران پیاده به وسایط نقلیه و علائم راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیشتر عابران پیاده بر اثر برخورد با خودرو در صحنه کشته می‌شوند، گفت: در همه معابر پرتردد شهری پل‌ هوایی وجود دارد اما بیشتر مردم از آنها استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه عبور از پل‌های هوایی به جای ردشدن از خیابان باید از نظر کارشناسی فرهنگ‌سازی شود، ابراز داشت: افرادی که زیر پل‌ هوایی و یا نزدیک آن کشته شوند مطابق قانون جدید راهنمایی و رانندگی مقصر هستند و دیه به آنها تعلق نمی‌گیرد.

امانی ادامه داد: عابران پیاده باید توجه داشته باشند که در محل‌های شلوغ و پرترافیک فقط از روی پل‌های هوایی و محل‌های خط‌کشی شده به هنگام چراغ سبز حرکت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیشتر تصادفات در آذربایجان‌غربی به دلیل عدم توجه به جلو است، خاطرنشان کرد: عدم رعایت حق تقدم 25 درصد و عدم توجه به جلو با 27 درصد بیشترین تصادفات را در سطح استان شامل می‌شود.

انتهای پیاده/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول