اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت گروه‌های سلفی مصر از تصمیمات محمد مرسی

خبرگزاری فارس: جماعت اسلامی مصر و حزب سلفی النور مصر از تصمیم اخیر رئیس جمهوری این کشور مبنی بر لغو متمم قانون اساسی و برکناری وزیر دفاع مصر حمایت کردند و تلاش محمد مرسی برای ایجاد تغییرات در فرماندهی ارتش را ستودند.

حمایت گروه‌های سلفی مصر از تصمیمات محمد مرسی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المحیط، جماعت اسلامی مصر در بیانیه‌ای "محمد مرسی"، رئیس جمهوری مصر را تنها مسئول منتخبی دانست که با اراده ملت زمام امور این کشور را در دست دارد.

این بیانیه می‌افزاید:‌ مردم مصر منتظر چنین تصمیماتی بودند، زیرا چنین تصمیماتی را پایان‌بخش درگیری‌ها و اختلافات در کشور می‌دانند.

بیانیه جماعت اسلامی تاکید می‌کند،‌ انتظار می‌رود، نیروهای مسلح کشور به قانون احترام بگذارند و از تصمیمات اخیر رئیس جمهوری و مطالبات مردم برای استقرار دموکراسی نوینی حمایت کنند که در آن نیروهای مسلح به وظیفه اصلی‌اشان یعنی حمایت از حاکمیت و مرزهای کشور مشغول هستند.

حزب سلفی النور نیز با اعلام حمایت از لغو متمم قانون اساسی مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد که این ممتم بر خلاف خواست و اراده مردم خواند و افزود: این بیانیه حتی جریان‌های سیاسی کشور را غافلگیر کرد.

حزب النور نیز تغییر در بخش فرماندهی ارتش به ویژه تغییر وزیر دفاع را از اختیارات رئیس جمهوری برشمرد و ابراز امیدواری کرد، محمد مرسی و دولتش موفق باشند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول