اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشته شدن رئیس یک قبیله و پسرش در منطقه سینا

خبرگزاری فارس: افراد مسلح ناشناس رئیس یک قبیله و پسرش را در شبه جزیره سینا نزدیکی مرزهای مصر با سرزمین‌های اشغالی کشتند.

کشته شدن رئیس یک قبیله و پسرش در منطقه سینا

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای، یک مبنع امنیتی مصری اعلام کرد که روز گذشته و براثر حمله افراد مسلح "خلف المهانی" و پسرش هنگام بازگشت از کنفرانسی که توسط رؤسای قبایل در محکومیت فعالیت‌های مسلحانه در شبه جزیره سینا برگزار شده بود، به دست افراد مسلح کشته شدند.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که ارتش مصر از چهارشنبه گذشته در پی عملیات‌ مسلحانه‌ای که به کشته شدن 16 مرزبان مصری و مجروح شدن 7 نفر دیگر در منطقه سینا منجر شد، عملیات‌های گسترده‌ای علیه افراد مسلح را در این منطقه آغاز کرده است.

این بزرگترین عملیات نظامی ارتش مصر در این منطقه صحرایی پس از جنگ 1973 با رژیم صهیونیستی است.

از زمان سقوط حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر بی‌ثباتی در سینا مدام افزایش یافته و با توجه به کم شدن حضور پلیس در آنجا‌ برخی مناطق بخش شمالی آن تحت کنترل قبایل بدوی درآمده است.

یک منبع نزدیک به افراد مسلح در سینا اعلام کرد که صدها نفر از آنان شب گذشته برای گفت‌وگو درباره پاسخ به حمله ارتش که یکشنبه هفته گذشته صورت گرفت و به کشته شدن 5 نفر از آنان منجر شد، نشستی مخفیانه برگزار کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول