اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

المصریون: وزیر دفاع جدید مصر مخالفت اقدامات خشونت آمیز علیه تظاهرات کنندگان بود

خبرگزاری فارس: یک روزنامه مصری محمد السیسی، وزیر دفاع جدید مصر را برخلاف دیگر ژنرال‌های مصری دانست که از حیث دیدگاه و مواضع با آنها تفاوت بسیاری دارد.

المصریون: وزیر دفاع جدید مصر مخالفت اقدامات خشونت آمیز علیه تظاهرات کنندگان بود

به گزارش فارس، روزنامه المصریون چاپ قاهره در مطلبی درباره تصمیمات شب گذشته محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر در برکناری حسین طنطاوی، وزیر دفاع مصر و انتخاب "عبد الفتاح السیسی" به جای وی نوشت که وزیر دفاع جدید مصر برخلاف دیگر ژنرال‌های مصری است.

المصریون می‌افزاید" عبد الفتاح السیسی از لحاظ سنی کوچک‌ترین عضو شورای عالی نظامی مصر با 58 سال سن است. نام کامل او "عبدالفتاح سعید حسین خلیل السیسی" و عضو شورای عالی نیروهای مسلح مصر است.

السیسی متولد 19 نوامبر 1954 است و کار خود را از نیروی زمینی آغاز کرد. تقریبا تمام درجات فرماندهی را طی کرد تا اینکه فرمانده منطقه نظامی شمال تعیین شد.

وی سرلشگر ستاد و رئیس دستگاه اطلاعات نظامی مصر است که با حکم جدید محمد مرسی برای تصدی وزارت دفاع و بیانیه ریاست جمهوری به ارتشبد ارتقاء درجه پیدا کرد.

وی اکنون فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع و تولید جنگی است و سرلشگر محمد سعید العسار معاون اوست.

 

المصریون در ادامه می‌نویسد که السیسی همواره داری مواضعی مغایر با مواضع و دیدگاه‌های شورای عالی نظامی مصر بوده است، از جمله اینکه وی اولین عضو این شور است که با انجام تحقیقات درباره ماجرای آتش زدن کلیسای قبطی‌های مصر موافقت کرده است.

 

همچنین السیسی اولین نظامی ارشد مصری بوده که آشکارا از لزوم تغییر فرهنگ نیروهای امنیتی سخن گفته و دستوراتی مبنی بر عدم بکار بردن خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان و معترضین مصری و عدم برخورد ناشایست با بازداشت‌شدگان صادر و تاکید کرده است که ارتش هیچ‌گاه دیگر دست به بازداشت زنان نخواهد زد.

وزیر دفاع مصر برخلاف دیگر اعضا و ژنرال‌های شورای عالی نظامی مصر تاکنون در رسانه‌های ارتباط جمعی ظاهر نشده است.

المصریون در ادامه می‌نویسد که که عبد الفتاح السیسی بیش از هر ژنرال دیگری برای جانشینی حسین طنطاوی مناسب می‌نماید، چون وی اشرافی کامل بر اوضاع دارد.

همچنین این روزنامه مصری می‌نویسد که السیسی توسط رسانه‌های رژیم مبارک و همچنین رسانه‌های کنونی وابسته به رژیم سابق به شدت زیر نظر بوده و هنگامی‌که محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید، این رسانه‌ها نوشتند که السیسی اخوانی بودن وی را پنهان می‌کند.

همچنین شبکه مصری "الفراعین" ضمن متهم کردن وی به اینکه عضوی از جماعت اخوان المسلمون است،‌ گفت که همسرش نقاب بر چهره می‌زند که تمام این ادعا تکذیب و رد شد.

به هر روی السیسی شب گذشته به عنوان وزیر دفاع جدید مصر سوگند یاد کرد تا دستگاه نظامی مصر پس از بیش از 20 سال صفحه جدیدی را در تاریخ حود بگشاید.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول