اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بررسی افزایش اختیارات نتانیاهو در کابینه

اختیارات «بنیامین شاه» افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: کابینه رژیم صهیونیستی قرار است امروز طرحی را بررسی کند که در صورت تصویب، اختیارات بنیامین نتانیاهو را به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش می‌دهد.

اختیارات «بنیامین شاه» افزایش می‌یابد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم‌پست"، کابینه رژیم‌صهیونیستی امروز طرحی را بررسی می‌کند که در صورت تصویب، اختیارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به شدت افزایش خواهد یافته و او را صاحب حق وتو می‌کند.

این تغییرات که در قالب سندی 51 صفحه‌ای به کابینه این رژیم ارائه شده، این امکان را به نتانیاهو می‌دهد که بتواند موضوعات مورد بحث در نشست‌های کمیته اجرایی کابینه را تعیین کند.

این طرح همچنین نتانیاهو را قادر می‌سازد تا یک موضوع خاص را به دفعات در دستور کار این کمیته قرار دهد، با این امید که بالاخره یک بار این موضوع مورد پذیرش قرار گیرد، یا حداقل با ارائه مکرر، نتانیاهو بتواند از خروج کلی یک موضوع از کمیته جلوگیری کرده و از آن موضوع بهره‌برداری کند.

به علاوه، طرح جدید به نتانیاهو حق وتوی تصمیمات کمیته را داده و این اجازه را به وی می‌دهد که تصمیماتی را که کمیته وتو کرده، مجددا وارد میز مذاکره کند.

نتانیاهو در صورت تصویب این طرح این اجازه را دارد تا رای خود در مورد تصمیمات کابینه را به صورت تلفنی اعلام کرده و تا 12 ساعت نیز برای اصلاح رای خود زمان خواهد داشت.

ارائه چنین طرحی در کابینه، موجب بروز انتقادات گسترده‌ای نیز شده است. منتقدان تصویب چنین اختیاراتی را عامل متمرکز شدن اختیارات در دستان یک نفر دانسته‌اند.

"شلی یچیموویچ" رهبر حزب کار رژیم‌صهیونیستی با انتقاد از چنین طرحی، عنوان کرده است که این تغییرات "گام‌هایی بی‌سابقه و خطرناک است که تمام قدرت را در اختیار یک نفر قرار می‌دهد".

یک منبع آگاه در حزب "لیکود" به جروزالم‌پست گفته است که احتمالا نتانیاهو در تصویب این طرح در کابینه مشکلی نداشته و اختیارات خود را افزایش خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو در خود اسرائیل نیز به انحصارطلبی و روحیه دیکتاتوری مشهور است. تصمیم‌گیری‌های یکجانبه و شخصی وی تا بدان جا پیش رفته که برخی مطبوعات نظیر نشریه "تایم" به وی لقب "بنیامین شاه" را داده‌اند.

 

"بنیامین شاه" لقبی که تایم به نتانیاهو داد

روحیه دیکتاتوری و تصمیمات اشتباه نتانیاهو، علاوه بر انتقادات سیاسیون، موجب بروز اعتراضات گسترده اسرائیلی‌ها نیز شده است. در تظاهرات‌هایی که بیش از یکسال است در اسرائیل برگزار می‌شود، معترضان بارها خواستار کناره‌گیری نتانیاهو شده‌اند. "موشه سلمان" هم که یکی از معترضان اسرائیلی بود که خود را به آتش کشید، لحظاتی پیش از خودسوزی، نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه را دزدانی نامیده بود که دارایی‌های او را گرفته‌اند.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول