اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی:

بازارهای محلی در روستاهای خراسان‌رضوی ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی گفت: مذاکراتی در کمیته توسعه پایدار برای ایجاد بازارهای محلی در روستاها صورت گرفته و اقداماتی در این راستا در حال انجام است.

بازارهای محلی در روستاهای خراسان‌رضوی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اسماعیل نورمحمدی ظهر امروز در سالن جلسات دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی، اظهار کرد: در 27 شهرستان خراسان‌رضوی حدود 69 بخش و 162 دهستان وجود دارد و طبق آمار موجود بالغ بر 3 هزار و 600 روستا و آبادی در استان خراسان‌رضوی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار سال 90 بالغ بر یک‌ میلیون و 600 نفر در روستاهای خراسان‌رضوی سکونت دارند، افزود: در حال حاضر بیشتر روستا‌هایی که بالای 20 خانوار جمعیت دارند دارای شورای اسلامی روستایی هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی، گفت: بالغ بر 2 هزار و 127 دهیاری و 2 هزار و 500 شورای اسلامی روستایی در روستاها و آبادی‌های خراسان‌رضوی با هدف ساز و کار پیدا کردن امور روستایی، ایجاد شده است.

نورمحمدی ادامه داد: وظایف دهیار و شورای روستایی در تمام ابعاد مطابق وظایف شهرداری و فرمانداری‌ها در سطح شهر‌ها است و با پی‌گیری‌ها و مذاکراتی که انجام شده که در آینده نزدیک جایگاه دهیار و شورای روستایی تثبیت می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی با اظهار تاسف در خصوص خدماتی که برای روستائیان در نظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: 80 درصد مساحت کشور را روستاها و 20 درصد را شهرها تشکیل می دهند اما تنها حدود 20 درصد تسهیلات و خدمات به روستاها تعلق می‌گیرد و مابقی برای شهرها استفاده می‌شود.

نورمحمدی با تاکید بر اینکه اگر خدمات و تسهیلات روستاها را افزایش ندهیم با مهاجرت آنها به سمت شهرها رو‌ به ‌رو می‌شویم، بیان کرد: امیدواریم با حمایت از بخش امور روستایی در سطح استان‌ها بتوانیم خدمات و تسهیلات مطلوبی در روستاها به وجود آوریم و کمی از سطح توقع آنها را تامین کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید خلاء به وجود آمده بین تولید و بازار را از بین ببریم، گفت: اشتغال و درآمد در روستاها در وضعیت مطلوبی نیست و باید ارزش افزوده محصولات کشاورزی به خود روستائیان برسد و هم‌چنین در این راستا حمایت جامع و کاملی از آنها صورت گیرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی، تصریح کرد: با ایجاد بازارهای محلی در روستاها و اختصاص اتحادیه‌ای تحت این عنوان می‌توانیم کمک شایانی به درآمدزایی محصولات کشاورزی در روستاها کنیم.

نورمحمدی خاطرنشان کرد: مذاکراتی در کمیته توسعه پایدار در تهران برای ایجاد بازارهای محلی صورت گرفته و اقداماتی در این راستا در حال انجام است.

وی در ارتباط با انتخاب دهیار برای روستاها، گفت: آموزش‌هایی برای دهیاران سطح استان در نظر گرفته شده تا دهیاران قدرتمند در عرصه مدیریت روستاها انتخاب شوند و سطح روستا را در زمینه‌های مختلف بالا ببرند.

‌مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان‌رضوی بیان کرد: اگر بتوانیم روستاها را در عرصه‌های اقتصادی و درآمدی غنی کنیم می‌توانیم شاهد مهاجرت معکوس در روستاها نیز باشیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول