اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت وزنه‌برداری خوزستان:

نصیرشلال دوشنبه شب به اهواز باز می‌گردد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت وزنه‌برداری خوزستان از بازگشت قهرمانانه پهلوان مسجدسلیمانی نواب‌ نصیرشلال پس از موفقیت وی در مسابقات المپیک خبر داد.

نصیرشلال دوشنبه شب به اهواز باز می‌گردد

محمدزمان مهمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: وزنه‌بردار مسجدسلیمانی تیم اعزامی به المپیک لندن که مدال نقره دسته 105 کیلوگرم المپیک لندن را به گردن آویخته بود دوشنبه شب به اهواز باز می‌گردد.

وی افزود: نواب نصیرشلال که نخستین مدال المپیک تاریخ ورزش خوزستان را به گردن آویخت ساعت 21 و 30 دقیقه دوشنبه 23 مرداد ماه وارد فرودگاه بین‌المللی اهواز می‌شود.

رئیس هیئت وزنه‌برداری خوزستان ادامه داد: مراسم استقبال از این پهلوان خوزستانی با حضور مسئولان استانی و مردم ورزش‌دوست از فرودگاه اهواز دوشنبه شب انجام می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های ورزشی نصیر شلال گفت: نواب نصیرشلال که از سال 1387 در تیم ملی وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران حضور دارد در سال 1368 در محله پشت برج مسجدسلیمان به دنیا آمد و در سن 15 سالگی وزنه‌برداری را با حضور در باشگاه نفت آغاز کرد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری خوزستان افزود: نواب در این باشگاه زیر نظر مربیانی چون شاه کرم کرمزاده، مهران مسلخ و بنده تمرینات خود را آغاز کرد و پس از آن به باشگاه نفت اهواز پیوست، در باشگاه نفت اهواز نیز زیر نظر محمد رضا کاظمی نژاد تمرینات خود را ادامه داد و از سه سال پیش به باشگاه فرهنگی ورزشی ملی حفاری به مدیرعاملی علیرضا مراد حاجتی پیوست و در این باشگاه تمرینات خود را زیر نظر مربیانی همچون سراج رامهرمزی ادامه داد.

وی گفت: نصیرشلال در المپیک تابستانی 2012 لندن موفق شد با بالا بردن وزنه 184 کیلوگرم در ضربه اول و 227 در دو ضرب و در مجموع 411 کیلوگرم به مدال نقره این مسابقات دست پیدا کرد که با کسب این مدال، ایران در این وزن، پس از 12 سال (پس از مدال طلای حسین توکلی) صاحب مدال شد.

نواب نصیرشلال در آغاز رقابت‌های این دسته و در حرکات یک ضرب ابتدا دو بار در مهار وزنه 183 کیلویی  ناکام بود و در حالیکه در آستانه حذف از رقابت‌ها بود وزنه 184 کیلویی را بلند کرد و به کار خود در یک ضرب پایان داد.

رقابت‌های دو ضرب در حالی آغاز شد که 2 نفر از دور رقابت‌ها از گروه A خارج شده و تنها 7 نفر باقیمانده باید با هم رقابت می‌کردند.

نصیرشلال رقاب دو ضرب خود را با مهار وزنه 222 کیلویی آغاز کرد، هرچندکه این کار را به سختی انجام داد و برای حرکت اول نواب تنها دو چراغ سفید گرفت.

برای حرکت دوم وزنه 227 کیلویی را به خوبی مهار کرد ولی در حرکت سوم نتوانست وزنه 229 را بالای سر ببرد و یک مدال ارزشمند نقره برای تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول