اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشدید بحران سوخت و برق غزه در نتیجه بسته شدن 130 تونل

خبرگزاری فارس: ارتش مصر به دنبال حمله مسلحانه یکشنبه گذشته علیه نیروهای امنیتی مصر در شهر رفح واقع در شمال صحرای سینا تا کنون حدود 130 تونل واقع در مرز غزه را بسته است که همین امر بحران سوخت و برق غزه را تشدید می‌کند.

تشدید بحران سوخت و برق غزه در نتیجه بسته شدن 130 تونل

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"سما"، منابع امنیتی و شاهدان عینی در رفح گفتند که ارتش مصر نزدیک به 130 تونل را در شرق العبور در دو سمت دریای مدیترانه در نزدیکی تابلوهای دوم و سوم بین‌المللی بست.

بر اساس این گزارش اهالی این مناطق نیز از مجموع 600 تونل 70 عدد آن را در منازل، مغازه‌ها و مزارع بسته‌اند.

این منابع گفتند که نیروهای ارتش مصر در حال بستن دهانه تونل‌ها بویژه تونل‌های واقع در زمین‌های کشاورزی و پر کردن آنها با آجر، شن و ماسه و بلوک‌های سنگی هستند و این در حالی است که ساکنان این منطقه با ورود نیروهای ارتش به خانه‌ها و املاک خود با هدف پر کردن تونل‌ها مخالفت کرده و تعدادی از آنها نسبت به تلاش ارتش برای یورش به زور به منزل و یا تصمیم برای منفجر کردن تونل‌ها هشدار داده‌اند.

از سوی دیگر مردم غزه امیدوار هستند که پمپاژ سوخت به نوار غزه ازسرگرفته شود بویژه اینکه این سوخت تنها برای خودروها بکار گرفته نمی‌شود بلکه اساسا برای استفاده در فعالیت ژنراتورهای برق با هدف ممانعت از قطعی برق غزه است.

این در حالی است که "اسماعیل هنیه" نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین اخیرا در سفر به قاهره با "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر دیدار و از وی وعده‌هایی برای ارائه تسهیلات بیشتر برای وارد کردن سوخت و برق به غزه دریافته کرده بود اما حمله هفته گذشته به نیروهای امنیتی مصر که به عقیده کارشناس سناریوی از پیش طراحی شده صهیونیست‌ها برای جلوگیری از رفع محاصره غزه بود، باعث شد که سوخت‌رسانی به غزه همچنان در حالت تعلیق بماند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول