اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افشاگری یک روزنامه مصری

برکناری رئیس سرویس اطلاعات تصمیم شورای عالی نظامی مصر بود

خبرگزاری فارس: منابع خبری مصری اعلام کردند که برکناری رئیس سرویس اطلاعاتی مصر تصمیم شورای عالی نظامی این کشور اما با امضای رئیس جمهوری مصر بوده است.

برکناری رئیس سرویس اطلاعات تصمیم شورای عالی نظامی مصر بود

به گزارش فارس، روزنامه الیوم السابع در خبری تاکید کرد که برکناری "مراد موافی"، رئیس سرویس اطلاعات مصر که چند روز پیش توسط محمد مرسی، رئیس جمهوری این کشور صورت گرفت، تصمیم شورای عالی نظامی این کشور بوده است.

الیوم السابع در این ارتباط به نقل از منابع آگاه نوشت: تصمیم به برکناری مراد موافی پیشاپیش در شورای عالی نظامی مصر گرفته شده بود و این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که موافی اندکی قبل از تیراندازی خونین به سوی نیروهای مصری در مرز رفح از تهدیدات تروریستی علیه برخی از یگان های مستقر در سینا خبر داده بود.

رئیس برکنار شده سرویس اطلاعاتی مصر در این ارتباط گفته بود که وظیفه سرویس‌های اطلاعاتی کسب اطلاعات و ارسال آْن به مسئولان است و ما به هر دو وظیفه عمل کردیم، وظیفه ما جنگ یا اتخاذ تصمیمات اجرایی نیست.

گویا این سخنان موافی خشم شورای نظامی مصر را برانگیخته است، از این جهت که این سخنان شورای عالی نظامی مصر را با چالش‌های جدیدی روبه رو کرده است.

این درحالی است که مراد موافی رئیس برکنار شده سرویس امنیتی مصر و محمد حسین طنطاوی، وزیر دفاع و رئیس شورای عالی نظامی این کشور روابط خوبی با یک‌دیگر نداشتند و این سخنان روابط دو جانبه را تیره‌تر کرد.

طنطاوی به این جهت از موافی خشمگین بود، چون اعتقاد داشت موافی به این طریق تلاش می‌‌کند، مسئولیت این عملیات را متوجه شورای نظامی کند و به همین منظور  محمد مرسی را برای برکناری موافی تحت فشار قرار داده و رئیس جمهوری مصر نیز با این تصمیم موافقت کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول