اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/تکمیلی/

محمد مرسی رئیس دستگاه اطلاعات مصر را برکنار کرد

خبرگزاری فارس: سخنگوی ریاست جمهوری اعلام کرد که محمد مرسی سرلشکر "مراد موافی"، رئیس سازمان اطلاعات این کشور را از سمت خود برکنار کرده است.

محمد مرسی رئیس دستگاه اطلاعات مصر را برکنار کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، یاسر علی اعلام کرد که محمد مرسی طی حکمی سرلشکر "مراد موافی"، رئیس سازمان اطلاعات این کشور را از سمت خود برکنار کرد.

وی افزود: رئیس جمهوری مصر "محمد رافت عبد الواحد شحاته" را در حال حاضر به صورت موقت به عنوان جانشین موافی انتخاب کرده است.

روز گذشته موافی در اظهاراتی عجیب گفته بود که سازمان اطلاعات مصر از وقوع حمله خونین افراد مسلح وابسته به "جماعت تکفیری" به یکی از نقاط امنیتی ارتش مصر در شبه جزیره سینا و در نزدیکی‌ مرزهای مصر خبر داشته است.

موافی در گفت‌وگو با خبرگزاری ترکی آناتولی گفته بود: مصر اطلاعاتی درباره این حادثه جنایت‌بار در رفح و دست داشتن عناصر مشترک در آن در اختیار داشت.

وی گفت: با این حال این حاثه نباید شک و تردیدی در توانایی و قدرت دستگاه‌های امنیتی و هوشیاری و بیداری آن در صحرای سینا به وجود آورد.

رئیس سازمان اطلاعات مصر در ادامه توضیح داد که اطلاعات اولیه ما تاکید می‌کند که عناصر جنایتکار که مرتکب این حادثه شدند، از جماعت تکفیری پراکنده در صحرای سینا و نوار غزه هستند.

موافی در پاسخ به این سوال که در صورت وجود چنین اطلاعاتی چرا دستگاه‌های امنیتی مصر اقدامی نکردند، گفت: درست است که اطلاعاتی مشروح در این ارتباط داشتیم، اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردیم که مسلمانی برادر مسلمان خود را هنگام افطار بکشد.

این سخنان با اظهارات موسی ابو مرزوق، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس مطابقت دارد که امروز گفت: سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد گزارشی در اختیار سازمان اطلاعات مصر قرار داده است که در آن فهرستی از 9 تروریست وابسته به جماعت توحید و جهاد پیش از وقوع این حادثه وجود داشته است.

نیمه شب یکشنبه افراد مسلح ناشناس با حمله به یک پست مرزی مصری در صحرای سینا 16 نیروی پلیس را کشته و 7 نفر را مجروح کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر همچنین اعلام کرد که مرسی سرلشکر "محمد احمد زکی" را نیز به سمت فرمانده گارد ریاست جمهوری انتخاب کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول