اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد

تجهیز بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد جزو طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفت و تجهیز آن توسط شرکت مادرتخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شده است.

تجهیز بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیاوش بیرانوند عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با تبریک روز خبرنگار گفت: پس از تحویل ساختمان بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد از سازمان مسکن و شهرسازی عملیات نصب تجهیزات آن آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست تجهیز این بیمارستان آبان‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: فاز اول این بیمارستان شامل بخش داخلی با 64 تخت شامل اورژانس، درمانگاه‌ها و بخش آی‌سی‌یو و ... تا اواخر آبان‌ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بیرانوند با بیان اینکه برای تجهیز فاز نخست این بیمارستان 160 میلیارد ریال هزینه می‌شود، افزود: ساختمان و فضای فیزیکی این بیمارستان با 220 تخت بیمارستانی با هفت طبقه پس از گذشت 9 سال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای ساخت فضای‌های فیزیکی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد بالغ بر 240 میلیارد ریال هزینه شده است.

بیرانوند با بیان اینکه ساخت فیزیکی این بیمارستان هفت طبقه 9 سال طول کشیده، تصریح کرد: پس از سال‌ها انتظار مراحل تجهیز آن در دستور کار جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته و اکنون این اقدام به شرکت مادرتخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شده است.

وی ادامه داد: فاز مطالعه این بیمارستان قبل از تحویل انجام و بعد از تحویل از راه و شهرسازی نواقص این پروژه حل و فصل شد و این دانشگاه در قراردادی که با شرکت مادرتخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منعقد کرده تمام تجهیزات پزشکی این بیمارستان تعیین تکلیف شده و در مرحله نصب هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ایران در بخش تجهیزات پزشکی جزو کشورهای صادر کننده است، گفت: تمام تجهیزاتی که از شرکت مادرتخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه شده همگی از تولید ملی است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به اینکه بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به صورت فوق‌تخصصی و تخصصی است، دارای بخش‌های جراحی، قلب و عروق، اطفال، نورولوژی، زنان و زایمان و چشم پزشکی است تا مردم بتوانند بهترین خدمت بهداشتی و درمانی را در این مرکز به خوبی دریافت کنند.

بیرانوند با بیان اینکه بیمارستان در مجموع در سه فاز تجهیز می‌شود، گفت: فازهای بعدی آن در فاصله زمانی سه تا چهار ماه از مراحل قبل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: اکنون هیچ مشکلی برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت خرید تجهیزات این بیمارستان نداریم و به طور قطع مسئولان دانشگاه تلاش جدی برای بهره‌برداری از بیمارستان را انجام می‌دهند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در مجموع حدود 500 نفر در بخش های مختلف این بیمارستان مشغول به کار می‌شوند که 150 نفر از آنان از طریق آزمون و 100 نفر دیگر نیز از نیروهای قدیمی این بیمارستان هستند و مابقی نیز از طریق آزمون جذب این بیمارستان می‌شوند.

بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد جزو پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آن از سال 82 آغاز و پس از هشت سال تاخیر از سوی وزارت راه و شهرسازی در اسفندماه سال 90 برای تجهیز تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد، در حالی که قرار بود این بیمارستان طی یک پروسه پنج ساله یعنی تا پایان سال 88 به بهره‌برداری برسد.

بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد یک بیمارستان هفت طبقه آموزشی، درمانی، پژوهشی و جنرال است که دارای 220 تا 260 تخت بستری با 25 تا 30 بخش تخصصی و فوق‌تخصصی است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول