اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تجاهل دولت آمریکا: از گروگان‌های ایرانی در سوریه اطلاع نداریم

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات مقامات ایرانی در خصوص دست داشتن این کشور در ربودن زائران ایران در سوریه اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درخصوص گروگان های ایران ندارد.

تجاهل دولت آمریکا: از گروگان‌های ایرانی در سوریه اطلاع نداریم

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "پاتریک ونتریل" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با 48 گروگان ایرانی در سوریه اعلام کرد: در این نقطه از زمان، ما گزارش‌ها را از نزدیک دنبال می کنیم و بر اوضاع نظارت داریم. ما نمی‌توانیم هویت آنهایی را ربوده شدند، مشخص کنیم.

وی ادامه داد: ما اطلاعاتی درباره آنکه این افراد چه کسانی هستند و کجا هستند نداریم.

ونتریل تأیید کرد که ایران با کاردار سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا در تهران است، تماس برقرار کرده تا درباره این مسئله با آنها بحث و گفت‌وگو کند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ارائه جزئیات درباره پیام ایران به سفارت سوئیس خودداری کرد اما ادامه داد که به نظر عاقلانه نمی‌آید که ایران، کشور آمریکا را مسئولیت سلامت این گروگان‌ها بداند.

48 زائر ایرانی روز شنبه هفته جاری در اتوبوسی به سمت فرودگاهی در دمشق حرکت می‌کردند، توسط گروهک‌های مسلح سوریه ربوده شدند.

"حسین امیرعبداللهیان" معاون وزیر خارجه ایران در نامه‌ای به آمریکا اعلام کرد: به دلیل حمایت آشکار آمریکا از گروههای تروریستی و ارسال سلاح به سوریه، آمریکا مسئول زندگی و جان 48 زائر ربوده شده در دمشق است.

ونتریل در واکنش به این نامه اعلام کرد: پیامی که ما در خصوص آن بسیار صریح و روشن هستیم این است که ما از آنهایی که زندانیان را نگه داشته‌اند می‌خواهیم که از روی مروت و طبق قانون بین‌المللی با آنها رفتار کنند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول