اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تحلیلگر سابق "سیا":

اعتمادی به برآورد اطلاعاتی اسرائیل از ایران نیست/ تل‌آویو اطلاعات را دستکاری می‌کند

خبرگزاری فارس: تحلیلگر سابق سیا با تاکید بر اینکه تنها مدرک اسرائیل درباره دست داشتن ایران در بمبگذاری بلغارستان اظهارات شخص نتانیاهو است، نوشت که اسرائیل اطلاعات درباره ایران را با هدف توجیه حمله به این کشور تحریف می کند.

اعتمادی به برآورد اطلاعاتی اسرائیل از ایران نیست/ تل‌آویو اطلاعات را دستکاری می‌کند

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی "ورلد تریبیون" در گزارشی اختصاصی نوشت که مقامات جامعه اطلاعاتی دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا ارزیابی های رژیم صهیونیستی درباره ایران را مورد تردید قرار داده و درباره اتکا به اطلاعات اسرائیل درباره ایران هشدار داده اند.

* اسرائیل با هدف توجیه حمله به ایران ساخت و پاخت اطلاعاتی می‌کند

بر اساس نوشته این روزنامه آمریکایی،‌ "ری مک گاورن" یکی از مقامات سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) است که هشدار داده که اسرائیل احتمالا اطلاعات درباره ایران را به عنوان بخشی از تلاش خود برای آغاز اقدام نظامی تحت حمایت آمریکا علیه ایران تحریف می کند؛ این مقام آمریکایی گفته است که اسرائیل در حال ساخت و پاخت اطلاعاتی است که حمله به ایران را توجیه کند.

این مقام آمریکایی اعلام کرده است که اسرائیل می تواند رئیس جمهوری آمریکا را در راستای بخشی از مبارزات انتخاباتی اش، برای حمله به ایران تحت فشار قرار دهد.

 

 

مک گاورن در تحلیلی که در روزنامه آمریکایی "بالتیمور سان" منتشر شده، آورده است: سوال مهمی که در این بین مطرح می شود این است که آیا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "ایهود باراک" وزیر جنگ اسرائیل شعارهای کمپین انتخاباتی اوباما را به معنای دعوتی با آغوش باز جهت تحریک خصومت با ایران تفسیر می کنند و انتظارشان این است که رئیس جمهور اوباما خود را جهت حمایت از متحد ما (اسرائیل) تحت فشار حس کند؟

 

* نتانیاهو از رقابت میان اوباما و رامنی سوء استفاده می‌کند

مک گاورن به عنوان یکی از مقامات سابق سیا انتقاد خود را روی نتانیاهو متمرکز و اعلام کرده است که نخست وزیر اسرائیل تلاش می کند از رقابت موجود میان اوباما و "میت رامنی" نامزد جمهوریخواه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوء استفاده کند؛ این مقام سابق سیا که در بخش تحلیل سازمان اطلاعات آمریکا فعالیت داشته و مسئول ارائه گزارش روزانه به رئیس جمهور بوده، اعلام کرده است که کمپین فعلی ضد ایرانی اسرائیل شبیه همان کمپینی است که ماه ها قبل از تهاجم آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی اتفاق افتاد.

 

 

مگ گاورن در تحلیل خود آورده است که ده سال پیش همه برای عراق احترام قائل بودند،‌ اگر کسی می خواست عامل جنگ علیه این کشور شود، نیاز داشت که بهانه ای برای آغاز این جنگ پیدا کند حتی اگر این بهانه ناچیز بود؛ این بهانه پیدا شد "تسلیحات کشتار جمعی در عراق"؛ این بهانه به آمادگی جنگ علیه عراق کمک کرد و این در حالیست که زمینه چینی ها و لفاظی های مشابه ای نیز برای حمله به ایران در شرایط فعلی در اسرائیل در جریان است.

این تحلیلگر سابق سیا در ادامه گزارش خود به اتهامی اشاره کرده است که نتانیاهو به ایران وارد کرد و آن اتهام، ادعای اسرائیل به دست داشتن ایران در بمب گذاری انتحاری بود که در در تاریخ 18 جولای سال جاری در اتوبوس حامل توریست های اسرائیلی در بلغارستان صورت گرفت و 8 تن از این گردشگران را به کام مرگ کشاند.

* نتانیاهو در متهم کردن ایران و حزب الله رکورد زده است

مک گاورن اعلام کرده است که نتانیاهو در متهم کردن ایران و حزب الله به دست داشتن در حملات تروریستی اخیر در بلغارستان تمام رکودهای سرعت را شکسته است؛ این مقام سابق سیا در ادامه گفته است: اما مدرک نتانیاهو درباره دخالت ایران و حزب الله در این حملات چیست؟

مک گاورن گفته است: مقامات بلغارستان دائما اعلام می کنند که چنین مدرکی وجود ندارد و آنچه بیشتر تعجب برانگیز است، این است که مقامات دولتی در واشنگتن و جاهای دیگر درباره عجله اسرائیل در این گونه نتیجه گیری ها همواره هشدار می دهند.

* تنها مدرک ضد ایرانی اسرائیل درباره انفجار بلغارستان اظهارات نتانیاهو است

در ادامه تحلیل این مقام آمریکایی آمده است: مدارک ضد ایرانی که تاکنون بدست آمده است شامل اظهارات نتانیاهو است مبنی بر اینکه "به اظهارات من اعتماد کنید"؛ نتانیاهو در تاریخ 22 جولای با حضور در شبکه خبری "فاکس نیوز" مدعی شد که اسرائیل مدارک قاطعی در دست دارد که نشان می دهد ایران در تلاش برای حمله در بلغارستان بوده است.

 

 

مک گاورن ادامه داده است: آقای نتانیاهو در همان روز 22 جولای در شبکه خبری "سی بی اس" حضور پیدا کرد و گفت که اطلاعات بدون تردید و کامل و موثقی دارد که نشان می دهد حمله تروریستی در بلغارستان توسط حزب الله و تحت حمایت ایران صورت گرفته است؛ نتانیاهو همچنین گفت که جزئیات خاص این مدارک را به دولت ها و سازمان های مسئول ارائه خواهد کرد.

این مقام سابق سیا در ادامه تحلیل خود نوشته است که آیا اسرائیل ارائه این جزئیات خاص را به مقامات بلغارستان و آمریکا فراموش کرده است؟

روزنامه "بالتیمور سان" که یک نمونه از چندین نشریه ای است که به انتظار تحلیل مک گاورن پرداخته،‌ به عنوان روزنامه ای حامی اسرائیل و مرتبط با حزب دموکرات آمریکا تلقی می شود؛ مک گاورن که از اطلاعات معین و محکمی برخوردار است، ضمن اشاره به اینکه لفاظی های نتانیاهو پژواک هراس انگیزی از دور خیز به سمت جنگ عراق بود، اعلام کرده است که احتمال جنگ با ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال جاری رو به افزایش است.

منابع خبری در کنگره آمریکا اعلام کرده اند که این تحلیل مک گاورن بخشی از کمپین سیا و سایر سازمان های جامعه اطلاعاتی آمریکا است تا ارزیابی های اسرائیل از ایران و فعالیت هسته ای این کشور را بی اعتبار کند؛ این منابع کنگره ای در ادامه به افشاگری های متعدد در طول سال گذشته میلادی از سوی کاخ سفید و سایر بخش های دولت اوباما اشاره کردند که اسرائیل را به عنوان یک متحد غیر قابل اطمینان برای واشنگتن به تصویر کشیدند.

کنگره آمریکا درصدد بوده است تا از انتشار اطلاعات ضد اسرائیلی که ظاهرا از جامعه اطلاعاتی آمریکا منشا گرفته اند، جلوگیری کند؛ کمیته منتخب سنای آمریکا در امور اطلاعاتی در اواسط ماه جولای سال جاری اصلاحیه ای را برای لایحه مجوز اطلاعاتی آمریکا تصویب کرد که بر اساس این ماده اصلاحی کمیته منتخب سنا در امور اطلاعاتی باید درباره هرگونه افشای اطلاعاتی مجاز از سوی هر یک از افسران، کارمندان و یا پیمانکاران شعبه اجرایی اطلاعاتی آمریکا اطلاع داشته باشند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول