اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مشاور نیروهای مسلح مصر در گفت‌وگو با فارس:

چرا اسرائیل 48 ساعت قبل از حادثه سینا شهروندانش را تخلیه کرد؟

خبرگزاری فارس: سرلشکر عبدالمنعم کاطو گفت اسرائیل از مدت‌ها پیش از عملیات سینا اطلاع داشت و 48 ساعت پیش از این عملیات بیانیه‌ای صادر کرد و با تأکید بر ناامن بودن منطقه سینا از شهروندان خود خواست فوراً منطقه را تخلیه کنند.

چرا اسرائیل 48 ساعت قبل از حادثه سینا شهروندانش را تخلیه کرد؟

سرلشکر "عبدالمنعم کاطو"، کارشناس امور استراتژیک و مشاور اداره امور روحی و روانی نیروهای مسلح مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تاکید کرد که اسرائیل علیه ارتش مصر از جنگ روانی استفاده می‌کند و تلاش دارد، ارتش مصر را در کنترل امنیت صحرای سینا و مقابله با عملیات‌های تروریستی که هدف آنها تضعیف و تزلزل امنیت و ثبات منطقه است، ناتوان جلوه دهد و از این طریق به بخش گردشگری و سیاحت منطقه سینا ضربه بزند. 

هدف نهایی این عملیات بی‌ثبات کردن مصر است

کاطو درباره اهداف اسرائیلی‌ها از این حمله تروریستی گفت: بی‌تردید هدف اصلی نهایی چنین عملیات تروریستی تضعیف و بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات مصر است که به کشورهای خارجی کمک می‌کند تا اهداف مورد نظر خود در صحرای سینا را محقق کند، همچنین اسرائیل به این ترتیب می‌خواهد صحرای سینا را ناامن و خطرناک جلوه دهد و این تاثیری منفی بر بخش گردشگری و سیاحت و همچنین نفت و دیگر بخش‌ها می‌گذارد که برای مصر در سینا منبع درآمد به شمار می‌آیند.

سود حادثه سینا به طرف‌های غربی و اسرائیل بر می گردد

مشاور نیروهای مسلح مصر درباره عناصر فعال در این حادثه نیز تأکید کرد: عناصری که دست به این عملیات زدند، عناصری مزدور و اجیر شده بودند تا با این اقدام منافع مورد نظر خود را تامین کنند، اما در نهایت سود این اقدام بی‌تردید به طرف‌های غربی و اسرائیلی بازمی‌گردد که می‌خواهند مصر ضعیف باشد و توان اعمال حاکمیت بر سینا را نداشته باشد تا به این طریق دخالت آنها در این منطقه تسهیل شود.

وی افزود: به نظر من طرف صهیونیستی از مدت‌ها پیش و از بعد روانی روی ارتش مصر کار می‌کند و این موضوعی است که بارها و بارها در اظهارات مسئولان اسرائیلی به آنها اشاره و تلاش کرده‌‌اند، مصر را کشوری ناتوان در تامین امنیت سینا معرفی کنند و به این ترتیب به جهانیان این پیام را برسانند که صحرای سینا به خطری علیه اسرائیل اول از همه و سپس مصر و فلسطینی‌ها تبدیل شده و مصر توان تامین امنیت آن را ندارد.

عبدالمنعم کاطو در ادامه تصریح کرد: درباره توافقنامه کمپ دیوید باید بگویم،‌ این توافقنامه در قالب مهمترین محاسبات اسرائیل است تا به هر طریق ممکن مانع تعدیل و اصلاح آن شوند، به ویژه آنچه که مربوط به منطقه عاری از سلاح و تعداد نیروهای نظامی و مسلح می‌شود که بالطبع تغییر این بندها و تغییر شرایط به دنبال آن، اوضاع را برای اسرائیل سخت خواهد کرد.

اسرائیل مدت‌ها قبل از حادثه تروریستی سینا اطلاع داشت

این کارشناس مسائل نظامی درباره اینکه آیا این حادثه از قبل توسط رژیم صهیونیستی طراحی شده بود، گفت: اولاً و پیش از هر چیز باید بگویم که دلایل بسیاری وجود دارد که تاکید می‌کند، اسرائیل از این اقدام از مدت‌ها پیش اطلاع داشته است و دلیل این مدعا این است که 48 ساعت پیش از این عملیات، اسرائیل بیانیه‌ای صادر کرد و در آن از ناامن بودن منطقه سینا و امکان وقوع عملیات‌های تروریستی در مرزهای این منطقه سخن گفت.

وی افزود: دلیل دوم این است که این رژیم از چند روز پیش از عملیات سینا بیانیه‌ای صادر کرد و در آن از ساکنان صهیونیستی این منطقه خواست به دلیل ناامنی و امکان وقوع عملیات‌های تروریستی در مرزها، این منطقه را سریعا تخلیه کنند،و دلیل سوم این که اسرائیل هنگام وقوع این عملیات در آماده باش کامل بسرمی‌برد و دلیل آن استفاده از نیروی هوایی در مقابله با تروریست‌ها بود.

مشاور نیروهای مسلح مصر در پایان تصریح کرد: بالطبع گشودن گذرگاه رفح هم دارای ابعاد مثبت و هم منفی است، اما اسرائیل می‌خواهد که مرسی، مبارک دوم و جدیدی باشد و این گذرگاه بسته شود و آنها هرآنچه را که می‌خواهند مصر به اجرا بگذارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول