اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین سرشماری مرکز آمار ایران

سیستان‌وبلوچستان جوان‌ترین استان کشور شناخته شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در آخرین سرشماری مرکز آمار ایران سیستان‌وبلوچستان جوان‌ترین استان کشور شناخته شد.

سیستان‌وبلوچستان جوان‌ترین استان کشور شناخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی طباطبایی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان ما بر اساس آخرین سرشماری به‌عنوان جوان‌ترین استان در کشور انتخاب شد و اهداف برنامه تنظیم خانواده نیز، در راستای قادر ساختن خانواده‌ها به تصمیم‌گیری آگاهانه و آزادانه درباره انتخاب تعداد فرزند، فاصله‌گذاری بین بارداری‌ها، انتخاب زمان مناسب برای بارداری و فرزندآوری با رعایت اصول سلامت و سلامت باروری کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: این اهداف کاملا متفاوت از اهداف کنترل جمعیت بوده و صراحتا در راستای سلامت مادر کودک و خانواده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی برای آموزش‌های هنگام ازدواج، استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری به ویژه افزایش آگاهی در مورد روش‌های اورژانس و پیشگیری از بارداری می‌توان موجبات کاهش میزان بارداری‌های ناخواسته را فراهم کرد و بدیهی است که با رعایت تنظیم خانواده به دنبال آن، کاهش بارداری‌های ناخواسته و پرخطر، می‌توان سلامت مادر وکودک، خانواده و جامعه را افزایش داد.

وی افزود: برنامه‌های تنظیم خانواده که یکی از عوامل موثر در بهبود سلامت مادران از اهداف پنجم توسعه هزاره است می‌تواند از طریق کاستن بارداری‌های ناخواسته و حاملگی‌های پرخطر سالانه زندگی 175 هزار زن را نجات داده و مانع از 22 میلیون سقط جنین شده و از یک سوم مرگ مادران و 20% مرگ نوزادان جلوگیری کند و همچنین از طریق افزایش فاصله بین بارداری‌ها تا 36 ماه می‌تواند، از مرگ 8/1 میلیون کودک جلوگیری کند.

رئیس مرکز بهداشت سیستان‌وبلوچستان ابراز امیدواری کرد: با تداوم برنامه‌های تنظیم خانواده در راستای افزایش آگاهی‌های عمومی به ویژه زوج‌های جوان و درآستانه ازدواج، بهبود کیفیت ارائه خدمات تنظیم با افزایش دسترسی متقاضیان خدمت به خدمات، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود مانند مشارکت‌های بین بخشی و برون‌بخشی می‌توان آینده روشن‌تری را برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول