اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز: اسرائیل در حال ارتقاء سامانه موشکی «آرو» است

خبرگزاری فارس: یکی از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی از تلاش‌های این رژیم برای ارتقاء سامانه موشکی «آرو» با همکاری آمریکا خبر داد.

رویترز: اسرائیل در حال ارتقاء سامانه موشکی «آرو» است

به گزارش فارس، یکی از مقامات نظامی اسرائیل در گفت وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد: اسرائیل با به روز رسانی سپر موشکی "آرو" (Arrow) خود که با پشتیبانی آمریکا در حال ایجاد آن است، خود را به سرعت برای هر گونه حمله از جانب ایران و سوریه آماده می‌کند.

بنا به اعلام این مقام اسرائیلی، نسل جدید موشک‌های رهگیر هدایت شده "Block 4"، رادارها و فناوری های هماهنگ سازی سپر موشکی "آرو" با سیستم های آمریکایی قرار است به زودی در سکوهای پرتاب مستقر شوند که این روند چندین هفته طول خواهد کشید.

سامانه موشکی آرو اسرائیل که از سال 2000 عملیاتی شده است به منظور منهدم کردن کامل و بدون خطر کلاهک های غیرمتعارف در ارتفاق بسیار بالا طراحی شده است.

این مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، در ادامه تأکید کرد: این سامانه بخشی از رقابت فنی در منطقه به حساب می‌آید.

مدتها است که رژیم صهیونیستی شایعاتی درباره تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران و خطری که این برنامه می تواند برای ماهیت وجودی این رژیم داشته باشد، عنوان کرده است و به این ترتیب کشورهای غربی از جمله آمریکا را تحت فشار گذاشته تا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی همکاری کامل و همه جانبه‌ای با آژانس داشته و این برنامه در تطابق کامل با توافقات بین‌المللی پیش رفته است. تنها در دو گزارش اخیر "یوکیو آمانو" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران بدون ارائه کوچکترین دلیل و مدرک خاصی درباره احتمال تسلیحاتی شدن این برنامه ابراز نگرانی شده بود که با انتقاد شدید مجامع بین‌المللی و کشورهایی چون روسیه و چین در پی بود.

علاوه براین، اسرائیل خود بیش از 200 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد و تاکنون نیز از امضای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) امتناع ورزیده است و به این ترتیب تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه و خود تهدیدی برای همسایگانش به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، اسرائیل همچنین بارها تهدید کرده که حملات پیش‌دستانه‌ای را علیه ایران و سوریه به انجام خواهد رساند که در این صورت چشم‌انداز جنگ و درگیری گسترده تر در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

پنتاگون و شرکت بوئینگ آمریکا مشترکا در طرح سامانه موشکی آرو اسرائیل همکاری دارند.

"لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که سامانه موشکی آرو همچون سامانه موشکی "گنبد آهنین" برای جلوگیری از جنگ ها طراحی شده است.

در حال حاضر رژیم صهیونیستی در حال طراحی سامانه موشکی آرو-3 است که قرار است در سال 2014 یا 2015 عملیاتی شود. این رژیم در حال حاضر تلاش‌های خود برای استقرار سامانه موشکی آرو-2 را نیز آغاز کرده است.

انتهای پیام/ض.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول