اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون سابق پنتاگون: آمریکا با اسرائیل ازدواج کرده پس به امنیتش متعهد است!

خبرگزاری فارس: یک معاون سابق وزیر دفاع آمریکا می‌گوید رابطه آمریکا و اسرائیل شبیه به ازدواج بوده ولذا تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل خلل‌ناپذیر است.

معاون سابق پنتاگون: آمریکا با اسرائیل ازدواج کرده پس به امنیتش متعهد است!

به گزارش فارس به نقل از جروزالم‌پست، "مایکل فلورنی"، معاون سابق وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که اسرائیل می‌تواند در خصوص متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران به دولت آمریکا اعتماد کند.

وی که متعاقب سفر لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی با جروزالم‌پست سخن می‌گفت، ادعا کرد که اوباما در خصوص متوقف کردن ایران جدی است.

به ادعای فلورنی، رئیس‌جمهور آمریکا به آنچه می‌گوید دقت داشته و در آن جدی است. فلورنی یکی از کاندیداهای وزارت دفاع آمریکا در صورت پیروزی مجدد اوباما در انتخابات است و اکنون نیز از کمپین انتخاباتی اوباما حمایت می‌کند.

فلورنی بدون اشاره به وعده‌های اوباما در سال 2008 که عملی نشدند، در مصاحبه با جروزالم‌پست مدعی شده است که بین گفته‌ها و کردار باراک اوباما، تفاوتی مشاهده نمی‌شود. در خصوص جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران اجماع وجود دارد.

وی پذیرفته است که نوع نگاه اسرائیل و آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران متفاوت است، بخصوص در این مورد که چه زمانی برای متوقف کردن ایران باقی مانده است که البته این ناشی از تفاوت توان نظامی آمریکا و اسرائیل است.

به گفته فلورنی، هم سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی و هم سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیلی قبول دارند که ایران تولید سلاح هسته‌ای را شروع نکرده و اگر بخواهد شروع کند، این کار زمان می‌برد.

فلورنی تاکید می‌کند که اکنون زمان حمله به ایران نیست، تحریم‌ها تازه اعمال شده‌اند و چند ماه طول می‌کشد تا آثار خود را نشان دهند. علاوه بر آن، این حمله تنها یک تا سه سال برنامه هسته‌ای ایران را عقب می‌اندازد. هرگونه اقدام نظامی علیه ایران تنها یک اقدام تاخیری بوده و مشکل را حل نمی‌کند. بنابراین مهم است که چه زمانی و چگونه این اقدام انجام می‌شود.

وی مدعی شده که تا رسیدن ایران به منطقه مصونیت، آن‌گونه که ایهود باراک ادعا می‌کند، هنوز زمان باقی است.

جمله جالب فلورنی در این مصاحبه این‌چنین است: "رابطه آمریکا و اسرائیل همچون ازدواج است، اگر چه ممکن است اختلافاتی پیش آید اما آمریکا به امنیت اسرائیل بدون تردید پایبند است."

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول