اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس شورای اداری شرکت گردشگری فالکو در گفت وگو با فارس:

ورود ایرانیان به مصر پیشرفت اقتصادی فرهنگی دولت مرسی را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس:"صلاح النیال"، رئیس شورای اداری شرکت گردشگری فالکو تاکید کرد دولت انقلابی مصر با صدور ویزا برای ایرانیان پیشرفت اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی را برای مصر رقم خواهد زد، مردم مصر هم از گردشگری در ایران استقبال می‌کنند.

ورود ایرانیان به مصر پیشرفت اقتصادی فرهنگی دولت مرسی را رقم می‌زند

"صلاح النیال"، رئیس شورای اداری شرکت گردشگری فالکو و کارشناس امور گردشگری و رئیس سابق بخش اقتصادی اتاق شرکت های گردشگری در مصر است که در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره درباره صنعت گردشگری در مصر پیش و پس از انقلاب در این کشور سخن گفت.

صلاح النیال رونق صنعت گردشگری و امنیت را دو  روی یک سکه خواند و تاکید کرد گردشگری در مصر متاثر از ناامنی ها شده و با بازگشت کامل امنیت به مصر صنعت گردشگری نیز رونق خواهد یافت.

النیال بر ضرورت برقراری روابط میان مصر با ایران تاکید کرد و از محمد مرسی رئیس جمهور این کشور خواست به ایرانی‌ها ویزا بدهد تا بتوانند برای برقراری روابط اقتصادی که به اقتصاد مصر نیز کمک شایانی می‌کند، وارد مصر شوند.

رئیس شورای اداری شرکت گردشگری فالکو مصر افزود: ایرانی ها برای برقراری روابط اقتصادی بزرگ با مصر در آمادگی کامل به سر می برند.

 

**** متن کامل گفت‌وگو در زیر آمده است****

فارس: گردشگری از مهم‌ترین و قدرتمندترین پرونده‌های مصر است که هشام قندیل نخست وزیر مصر با آن روبه رو است گردشگری در مصر با مشکلات زیادی قبل و بعد از انقلاب روبه رو بوده است، به نظر شما آینده این صنعت چگونه است؟

صلاح النیال: گردشگری بسیار متاثر از بروز ناامنی در مصر شده است و خسارت بسیاری قبل و بعد از انقلاب دیده اما این موضوع درست می‌شود و به سرعت به روال قبل خود بازخواهد گشت و هر چقدر ثبات کشور بیشتر باشد رونق گردشگری بیشتر است چیزی که بعد از انقلاب مصر جدی شده اینکه مردم مصر از گردشگری در ایران استقبال می کنند و اگر پرونده امنیتی حل و فصل شود گردشگری نیز تا حد زیادی بهبود می یابد و من نگران پرونده گردشگری در مصر نیستم چون بی تردید با بازگشت ثبات و امنیت به مصر رونق گردشگری نیز باز خواهد گشت و حتی بیش از پیش رونق می گیرد.

فارس: عوامل زیادی همواره بر گردشگری تاثیر قوی دارد چگونه می توان بر این عوامل غلبه کرد؟

صلاح النیال: کاهش سرمایه گذاری از جمله عوامل مهم تاثیرگذار بر صنعت گردشگری است کسانی که زمین خریداری می‌کردند و طرح های گردشگری زیادی را در آن به اجرا می گذاشتند اکنون معدود شمار شده اند چرا که نگرانی مصادره شدن زمینشان یا نتیجه ندادن سرمایه گذاریشان دارند اما سرمایه گذاری آغاز شده است.

انتظار می رود که پس از انقلاب فساد کمتر شود و این خود موجب افزایش سرمایه گذاری ها می شود اما باید سرمایه گذاران را مطمئن کرد که دیگر اتفاقاتی همچون آنچه در رژیم سابق درباره مصادره اراضی یا دیگر موارد روی می داد شاهد نخواهند بود و با این حساب گردشگری رونق می‌گیرد بنابراین ثبات سیاسی و امنیتی عامل سرمایه گذاری ها و افزایش آن در مصر است.

فارس: موانعی که موجب عدم پیشرفت گردشگری در مصر می شود چیست؟و آیا این موانع قبل و بعد از انقلاب با هم تفاوتی داشته اند؟

النیال: تعامل معمولی با صنعت گردشگری و عدم اختصاص بودجه کافی به آن مشکل ساز است نهادی در دولت باید تشویق به گردشگری و سرمایه گذاری در این زمینه در مصر را برعهده بگیرد.

فارس: راه های حمایت از گردشگری و نجات آن و رساندن آن به ساحل سلامت چیست؟

النیال: اولین مساله این است که به اهمیت گردشگری در مصر کاملا اعتراف شود چرا که یکی از بخش های مهم تاثیرگذار در اقتصاد مصر است و اگر این اعتراف صورت بگیرد باید اختیارات کامل برای پیشرفت صنعت گردشگری در اختیار وزیر تصدی این دستگاه قرار داده شود تا موانعی را که بر سر راه سرمایه گذاری در کشور قرار دارد برداریم، زمانی که سرمایه گذار تشویق نشود و از ارزش سرمایه گذاری در بخش صنعت گردشگری در مصر مطلع نشود این کار را نخواهد کرد و پول خود را خرج نمی کند.

دولت باید شورای عالی گردشگری را فعال کند به ویژه با توجه به اهمیتی که این بخش در خدمت به کشور دارد گردشگری تا حد زیادی می تواند مشکل بیکاری را حل کند و صنعت های همکار را نیز به کار اندازد و آن زمان است که از نقش گردشگری در مصر استفاده نکردیم.

سرمایه گذاری تنها به معنای آوردن پول خارجی‌ها به کشور نیست بلکه در راستای افزایش طرح‌هایی که به فراهم شدن فرصت‌های شغلی و ایجاد شغل‌های دیگر جانبی کمک می‌کند باید همه خطوط پرواز فرودگاه‌ها باز باشند باید موزه ها باز باشند و دولت خود باید گرایش تلاش برای رونق دادن به صنعت گردشگری در ایران را داشته باشد.

فارس: ویژگی های شغلی وزیر گردشگری دولت جدید مصر چگونه باید باشد؟

النیال: وزیر گردشگری باید در موضوع رونق این صنعت فکر جدید داشته باشند گردشگری مقام افتخاری برای کامل کردن کابینه نیست. وی انتخاب "هشام زعزوع" مشاور وزیر گردشگری سابق برای تصدی وزارت گردشگری مصر بسیار مناسب خواند و گفت من تایید می‌کنم که وزیر گردشگری از مقامات سابق وزارت گردشگری است هشام زعزوع در جایگاه خود کارشناس و با تجربه است و می تواند در مرحله پیش رو نهضتی در بخش گردشگری ایجاد کند.

فارس: نظر شما درباره به قدرت رسیدن اسلام گراها در مصر چیست؟

النیال: حزب آزادی و عدالت شاخه اخوان المسلمون برای رونق یافتن صنعت گردشگری کار می کنند هیئتی از این حزب در نمایشگاه گردشگری مصر در برلین حضور یافتند و تاکید کردند که گردشگری یکی از منابع مهم درآمدزایی برای مصر است و باید آن را حفظ کرده و برای پیشرفت آن کوشش کنیم. تاکنون هیچ نگرانی از حضور جریان اسلام گرا در راس قدرت نداشته ایم در حالی که بالعکس شرایط مژده پیشرفت می دهد و ترغیب کننده است.

فارس: شما روابط مصر در گردشگری با دیگر کشورها از جمله ایران را چگونه می بینید؟

النیال: ما با ایرانی ها ارتباط داریم آنها می خواهند در مصر کار کنند اما تصمیم گیری های سیاسی در این زمینه نقش دارد و من تعجب می کنم که چگونه یک اسرائیلی بدون ویزا وارد مصر می شود اما ایرانی ها اجازه ورود به مصر را ندارد ما در بخش گردشگری مصر امیدواریم که ایرانی ها به کنار ما در مصر بیایند و ما بیش از یک بار از آنها استقبال می کنیم ما اسامی آنها را داریم آنها دوست دارند به مصر بیایند و ما در بخش گردشگری با این امر موافقیم و تنها تصمیم گیری سیاسی تعیین کننده است ایرانی ها حداقل باید به زودی اجازه داشته باشند رابطه گردشگری با مصر داشته باشند و بدین منظور به مصر بیایند و امیدواریم مقامات مصری به زودی این مساله را بررسی کنند.

فارس: راه های حمایت از روابط مصر و ایران برای دستیابی به پیشرفت اقتصادی و فرهنگی چیست؟

النیال: صدور ویزا برای ورود ایرانی ها به مصر راه اصلی است ایرانی ها خود مصر را دوست دارند و ما به آنها خوش آمد می گوییم و پیشنهاد شده بود که ایرانی ها از راه سوریه وارد مصر شوند اما این اتفاق روی نداد باید موانع بر سر راه رابطه با ایران را برداشت و این به نفع کشورمان است ایرانی ها از زمان مبارک اجازه ورود به مصر را نداشته اند. ما امیدواریم که موانع بین کشورهای عربی و منطقه برای برقراری پل های همکاری مشترک بین یکدیگر برداشته شود ما همگی مسلمان هستیم چگونه می توانیم روابطی با کشورهای غیر مسلمان داشته باشیم اما کشورهای اسلامی را ترک کنیم ما باید نخست روابط خود را با کشورهای منطقه از جمله ایران تقویت کنیم تا به پیروزی برسیم.

فارس: چه پبامی برای "محمد مرسی"، رئیس جمهور کشورتان دارید؟

النیال: من از طرف خودم و همه کسانی که در صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند می خواهم که محمد مرسی روابط مصر با ایران را هر چه سریع تر از سر بگیرد مردم ایران مسلمان هستند و به ما نزدیک هستند و امیدواریم که به زودی ما شاهد سفر ایرانیان به مصر باشیم.

فارس: چه پیامی برای هشام قندیل نخست وزیر مصر دارید؟

النیال: دولت باید راه حلی برای اختلافات و درگیری ها پیدا کند تا بتواند در برهه آتی به خوبی کار کند می خواهیم صنعت گردشگری رونق زیادی بگیرد امیدواریم مصری ها همه تلاش خود را برای توسعه کشورشان به کار گیرند و اختلافات بین خود را کنار بگذارند و به منافع ملی فکر کنند. امیدوارم همه ما تلاش کنیم و دیگر دست از برگزاری تظاهرات و اعتصاب ها برداریم اکنون وقت کار است باید برای انقلاب مصر کار کنیم تا شاهد پیروزی و تحقق دستاوردهای آن باشیم.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول