اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعاهای مقامات صهیونیست برای تصمیم‌گیری مستقل از آمریکا

هاآرتص: سخن از حمله به ایران، منجر به اختلافاتی در سه محور مختلف شده است

خبرگزاری فارس: هاآرتص اذعان کرده که بحث حمله پیش‌دستانه اسرائیل به ایران، در سه محور، یکی بین آمریکا و اسرائیل، یکی درون آمریکا و دیگری در میان سران رژیم اسرائیل، اختلاف ایجاد کرده است.

هاآرتص: سخن از حمله به ایران، منجر به اختلافاتی در سه محور مختلف شده است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، "لئون پانتا" وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا شب گذشته وارد اسرائیل [فلسطین اشغالی] شد تا در یک دیدار کوتاه بر سر موضوع حمله یا عدم حمله به ایران با مقامات اسرائیل مذاکره کند.

بنابراین گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و ایهود باراک، وزیر دفاع این رژیم قصد دارند به پانتا بگویند که آنچه حق دفاع برای خود می‌خوانند را محفوظ دانسته و به‌زعم خود، راسا درباره حمله به ایران تصمیم‌گیری خواهند کرد.

گفته می‌شود که موضوع دیگر مورد مذاکره در این دیدار چگونگی جلوگیری از ورود تسلیحات شیمیایی سوریه به لبنان خواهد بود.

یک مقام ارشد کابینه اسرائیل به هاآرتص گفته است که فکر نمی‌کند اگر اسرائیل ورای اهداف واشنگتن به ایران حمله کند، ایالات متحده روی خود را از اسرائیل برگرداند! با این حال، وی مدعی است که اسرائیل خود باید مسوولیت کامل امنیت خود را بپذیرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در یک‌سری مصاحبه با تلویزیون اسرائیل مدعی شده است که "ایران می‌خواهد ما را نابود کند. من نمی‌گذارم چنین اتفاقی بیفتد." وی افزوده است که این کابینه اسرائیل است که در خصوص حمله به ایران تصمیم می‌گیرد. 

در شرایطی که هنوز هیچ تصمیمی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران اتخاذ نشده است، در سه جبهه اختلاف‌نظر و مبارزه‌های تبلیغاتی مشاهده می‌شود: "بین دولت اوباما و رژیم اسرائیل"، "بین باراک اوباما و رقیب جمهوری‌خواهش" و "بین سیاست‌مداران و متخصصین نظامی در خود اسرائیل."

اختلافات میان دولت آمریکا و رژیم اسرائیل در دو حوزه به چشم می خورند: اولا اینکه اصلا آیا باید به ایران حمله شود یا نه؟ و دوم اینکه اگر بر فرض قرار بر حمله‌ای شد، زمان آن کی است؟

لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا در 48 ساعت گذشته دو بار گفته است که تحریم‌ها هنوز باعث نشده‌اند ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد اما ادعا کرده است که تحریم‌ها تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران داشته‌اند و همین امر منجر شده که ایران به‌دنبال راه‌حلی مبتنی بر مذاکره باشد. وی افزوده است که باید فشارهای بین‌المللی بر ایران حفظ شود.

پانتا همچنین این ادعا را که اسرائیل و آمریکا در خصوص طرح‌های جدی برای حمله به ایران با هم مذاکره خواهند کرد، رد کرده است اما گفته که دو طرف بر همکاری خود بر سر تعدادی از گزینه‌ها ادامه می‌دهند.

نتانیاهو اما روز سه‌شنبه گفته بود: "در خصوص آنچه که به سرنوشت و موجودیت ما مربوط می‌شود ما به کسی اعتماد نمی‌کنیم، حتی به بهترین دوستان خود. اوباما و رامنی هر دو گفته‌اند که اسرائیل حق دارد از خود در برابر تهدیدها دفاع کند و ما خود را ملزم به اتخاذ تصمیم می‌دانیم."

گفتنی است، آخرین باری که رژیم صهیونیستی دست به حمله‌ای بدون حمایت ایالات متحده زد، به سال 1956 و علیه مصر و پس از ملی شدن کانال سوئز بازمی‌گردد که البته در آن از حمایت فرانسه و بریتانیا نیز برخوردار بود اما سرانجام مجبور به عقب‌نشینی شد و یک شکست سیاسی سخت را متحمل گردید. جمال عبدالناصر، از همان زمان به یک قهرمان ملی در میان اعراب تبدیل شد.

ایران هشدار داده است که هر حمله‌ای را در هر سطحی، در همان سطح پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول