اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از اخاذی از سوی چند شهروند

کلاهبردار پیامکی سایت دهکده جهانی دستگیر شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فرد کلاهبردار پیامکی سایت دهکده جهانی خبر داد.

کلاهبردار پیامکی سایت دهکده جهانی دستگیر شد

ستار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان با اشاره به ارسال پیامک‌های مشکوک از شماره خاص با مضمون برنده شدن در قرعه‌کشی به شهروندان اصفهانی اظهار کرد: فردی به ‌نام داریوش _د، 44 ساله بدون کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح اقدام به تأسیس شرکت و راه‌اندازی مرکز ارسال و دریافت اینترنتی پیامک کرده و از این طریق کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: پس از شکایات متعدد شهروندان مبنی بر فریب از چنین پیامکی و تحقیق از فریب خوردگان و مال‌باختگان این امر مورد پی‌گیری کارگاهان ویژه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در پی‌گیری‌های صورت گفته مشخص شد فرد دستگیر شده دارای یک شرکت نامعتبر است که پلمپ شرکت مذکور در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تحقیقات تخصصی در این زمینه آغاز و با پی‌گیری‌های به عمل آمده در فضای سایبر و شناسایی مرکز ارسال پیامک "SMS Center" از طریق فنی نحوه فریب این فرد از طریق پیامک مشخص شد.

خسروی ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته از مال‌باختگان مشخص شد این افراد در قبال دریافت یک پیامک با این مضمون که "شما در قرعه‌کشی بزرگ سایت اینترنتی شرکت دهکده جهانی به نشانی www.dehkadejahani.com برنده 2 میلیون و 500 هزار ریال شده‌اید" آدرس و مشخصات خود را به شماره فرستنده پیامک کرده و پس از چند روز فردی با مراجعه به درب منزل آنان در قبال دریافت 200 الی 250 هزار ریال وجه نقد کارت خرید جعلی را در اختیار آنان گذاشته است.

وی اضافه کرد: در شناسایی و عملیات غافلگیرانه در بازرسی که از منزل متهم صورت گرفت تعداد بسیار زیادی کارت‌های هدیه جعلی کشف و ضبط شد که پس از دستگیری، متهم نیز به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان توصیه کرد: به پیامک‌های ناشناس و به ویژه پیامک‌هایی با مضمون قرعه‌کشی و برنده شدن جایزه است، اهمیتی نداده و ضمن پرهیز از ارسال اطلاعات شخصی به پیامک و ایمیل‌های ناشناس، در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را سریعاً به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان و یا از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدام قانونی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول