اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موافقت مصر با ورود سوخت بیشتر به نوار غزه

خبرگزاری فارس: دولت منتخب فلسطین در نوار غزه (حماس) اعلام کرد، مصر با وارد کردن مقادیر بیشتری سوخت اهدایی به نوار غزه موافقت کرده است.

موافقت مصر با ورود سوخت بیشتر به نوار غزه

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اداره انرژی دولت حماس در نوار عزه در بیانیه‌ای که آن را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، اعلام کرد:  مقامات مصری از روز گذشته (دوشنبه) اجازه داده‌اند سوختی که از گذرگاه‌های العوجه و کرم ابوسالم وارد نوار غزه می‌شود، به چهار صد هزار لیتر افزایش یابد.

این بیانیه تاکید می‌کند: افزایش واردات سوخت به افزایش فعالیت نیروگاه غزه کمک می‌کند و وضع برق‌رسانی در نوار غزه را بهبود می‌بخشد، اما کمبود برق این منطقه را از بین نمی‌برد.

اسماعیل هنیه پیشتر گفته بود، "محمد مرسی"، رئیس جمهور مصر که با وی پنج‌شنبه در قاهره دیدار کرد،‌ وعده افزایش واردات سوخت به نوار غزه را داده بود.

برخی منابع در جنبش حماس اعلام کردند: مرسی دستور داده سوخت اهدایی قطر به نوار غزه که هم اکنون در بندر سوئز است، از 150 هزار لیتر به 500 هزار لیتر در روز افزایش یابد.

قطر ماه آوریل 30 میلیون لیتر گازوئیل به تنها نیروگاه نوار غزه اهدا کرد.

تنها نیروگاه برق نوار غزه که یک سوم از برق نوار غزه را تامین می‌کند، برای فعالیت چهار مولد خود روزانه به 600 هزار لیتر سوخت نیاز دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول