اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

کشیش آمریکایی در گفت‌وگو با فارس:

اتهام ارتباط ایران با بمب‌گذاری بلغارستان بهانه "تجارت جنگی" آمریکاست

خبرگزاری فارس: یک کشیش آمریکایی ضدجنگ ادعای دور از ذهن غرب و اسرائیل در مرتبط کردن حملات ضد صهیونیستی در بلغارستان را بهانه جنگ‌طلبی واشنگتن و تل آویو توصیف کرد و گفت که اقتصاد آمریکا وابسته به تجارت جنگ است.

اتهام ارتباط ایران با بمب‌گذاری بلغارستان بهانه "تجارت جنگی" آمریکاست

"چارلز کارلسون" کشیش آمریکایی و از بنیانگذاران و فعالان ضد جنگ گروه مسیحیان "ما به این حقایق اعتقاد داریم" مستقر در ایالت "آریزونا"، در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس به توضیح تلاش‌های دور از ذهن غربی ها برای مرتبط کردن عملیات تروریستی یک سوئدی تبار در حمله به اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی در بلغارستان با ایران و ضرورت حمله به ایران پرداخت که مشروح این مصاحبه در زیر ارائه می‌گردد؛

*نتانیاهو و کلینتون در تلاشند به هر بهانه‌ای حمله به ایران را توجیه کنند

این کشیش آمریکایی با اشاره به تلاش غربی‌ها و اسرائیلی‌ها برای مرتبط کردن ایران به دخیل بودن در حمله به اسرائیلی‌ها در بلغارستان، اعلام کرد که "نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و "کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا مدت هاست که صراحتا بیان کرده اند که بدنبال هر حادثه ای برای توجیه بمباران ایران هستند؛ کارلسون افزود که اسرائیلی‌ها و جناح های آمریکا به طور مشترک در تلاشند تا حادثه غیرمنطقی بمباران اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان را که ظاهرا توسط کسی که قربانی آشفته خاطر زندان "گوانتانامو" است صورت گرفته، بهانه بمباران مردم ایران کنند.

سوال اصلی درباره اینکه چرا "مهدی غزالی" به عنوان بخشی از برنامه حمله به گردشگران اسرائیلی در بلغارستان انتخاب شد نیست، بلکه سوال این است که چرا آمریکا و صهیونیست ها خواهان جنگ با ایران هستند؛ این امر یادآور تلاش های دور از ذهنی است که پیشتر نیز برای مرتبط کردن ایران با فروشنده خودرو در تگزاس و اتهام توطئه ایران برای کشتن یک دیلپمات اسرائیلی در واشنگتن مطرح شده است.

* نظام اقتصادی آمریکا مبتنی بر تجارت جنگ است

این فعال ضد جنگ در ادامه مصاحبه خود به موضع جنگ طلبانه آمریکا در قبال ایران پرداخت و اینطور تحلیل کرد که: من سال‌هاست این نظریه را دارم که اقتصاد آمریکا مبتنی بر جنگ است؛ اقتصادی که به دلیل نیاز به یک جنگ بزرگ تر و جدید در حال متلاشی شدن است. آمریکا بسیار شبیه امپراطوری انگلیس در یک قرن گذشته است؛ کشوری که شهروندانش از جنگ های متوالی بیهوده و بی اساس آن خسته شده بودند و نهایتا یک صلح موقت را به دولت خود تحمیل کردند و این در حالیست که بدهی‌های جنگی ماجراجویی‌های گذشته این کشور، ارز آن را در سطح جهانی نابود کرد.

کارلسون در ادامه گفت: آمریکایی‌ها به این طریق به عنوان قدرت مالی جهانی جانشین بریتانیا شدند و به این طریق است که ما در حال از دست دادن این موقعیت (قدرت مالی جهانی) خود هستیم.

* اتهام ارتباط ایران با بمبگذاری بلغارستان بهانه تجارت جنگی آمریکاست

شرکت بزرگ "لاکهید" به تازگی تهدید کرده است که اخراج گسترده ای را در صورت عدم دسترسی اش به تجارت جنگی بیشتر قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه پائیز سال جاری اجرایی خواهد کرد؛ این شرکت اعلام کرده است: "یا به ما جنگ بدهید و یا اینکه ما به شما بیکاری می‌دهیم"؛ بمباران بلغارستان نیز بهانه‌ای مشابه برای تجارت جنگی بیشتر آمریکا است.

* هدف آمریکا در گوانتانامو، تحویل انسان‌های ناامید و تروریست است

کارلسون در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که چرا غزالی گردشگران اسرائیلی را کشت و اینکه چرا همسر خود را با چنین اقدام بی فایده ای آن هم بعد از نجات از زندان گوانتانامو قربانی کرد، گفت: فیلم سوئدی "گوانتانامو؛ قوانین جدید جنگ" را تماشا کنید؛ در این فیلم غزالی به تصویر کشیده شده است؛ شما می توانید به راحتی دریابید که چرا بسیاری از مردان بعد از گذراندن دو سال در این جهنم ساخته دست آمریکا روی زمین دچار اختلال فکری و روانی و ناامید می شوند و یا حتی به خدا ایمان می آورند؟

این کشیش آمریکایی ادامه داد: هدف زندان گوانتانامو تحویل دادن آدم های ناامید است؛ من نمی توانم به جز کاری که آمریکا به مدت بیش از دو سال با غزالی کرد، آن هم در محیطی که شکنجه رویکرد آمریکایی هاست، به راه مطمئن تری برای خلق یک تروریست فکر کنم.

* آزاد گذاشتن تجارت جنگی آمریکا در برابر ایران دستاوردی ندارد

این فعال ضد جنگ آمریکایی گفت: شما ممکن است این سوال را مطرح کنید که "آیا نقش داشتن ایران در کشتار تعداد انگشت شماری از گردشگران اسرائیلی در بلغارستان منطقی است یا خیر"؟؛ برای من که منطقی نیست، ایران با بهانه دادن به دست نتانیاهو برای شروع بمباران شهرهایش نمی تواند به چیزی برسد؛ با آزاد گذاشتن ماشین جنگی "لاکهید" در مقابل ایران نیز دستاوری حاصل نمی شود.

* بولتون بدون هیچ مدرکی علیه ایران، در تلاش برای توجیه حمله است

کارلسون گفت: "جان بولتون" سفیر سابق آمریکا در تلاش است که اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران را توجیه کند و این در حالیست که هیچ مدرکی مبنی بر دخالت ایران (در بمب‌گذاری اتوبوس گردشگران اسرائیلی) ندارد؛ اینکه آیا اسرائیل رابطه ای میان این حملات با ایران پیدا خواهد کرد یا خیر، به چگونگی بررسی مطبوعات از شواهد بستگی دارد؛ حتی با در نظرگرفتن اینکه غزالی تمام خاورمیانه را گشته،‌ غیرممکن است که حداقل یک فارسی زبان مظنون را نشناسد.

کارلسون ادامه داد که رابطه‌های شناسایی شده غزالی به منظور ایجاد بهانه مورد نیاز که شاید بخشی از سخت افزار بمباران ایران باشد، ایجاد شده‌اند؛ وی ادامه داد: اگر اسرائیل نتواند رابطه ای میان این حملات با ایران پیدا کند، یک رابطه ایجاد می کند؛ و سوالی که در این بین مطرح می‌شود این است که آیا ضد صهیونیست های اسرائیل جنگ با ایران را می‌پذیرند یا خیر؟

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول