اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

مردم بی‌صبرانه منتظر تعیین تکلیف وضعیت سد تنگ سرخ هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: سد تنگ سرخ از طرح‌های بزرگ عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که مردم شهرستان بویراحمد بی‌صبرانه منتظر تعیین تکلیف وضعیت سد تنگ سرخ هستند.

مردم بی‌صبرانه منتظر تعیین تکلیف وضعیت سد تنگ سرخ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه صبح امروز در نشست بررسی وضعیت سدهای در دست احداث و مطالعه شهرستان بویراحمد بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت و اجرایی شدن این پروژه‌ها به خصوص سد تنگ سرخ تأکید کرد و اظهار داشت: مردم همچنان منتظر تعیین وضعیت و اجرایی شدن این پروژه‌ها هستند و امیدواریم با تلاش‌های همکاران و دست‌اندرکاران، این انتظارات به زودی محقق شود.

فرماندار یاسوج افزود: طبق گزارش شرکت آب منطقه‌ای استان به عنوان مجری اصلی این طرح‌ها در خصوص روند اجرایی سد تنگ سرخ هم‌اکنون در مرحله تملک اراضی هستیم و بالا بودن اعتبارات مورد نیاز در این زمینه مشکلاتی را در روند ساخت پروژه ایجاد کرده که این موضوع به مصلحت استان ما نیست.

وی همچنین حمایت مسئولان استانی و شهرستانی برای بهبود اجرای پروژه را خواستار شد.

فرماندار بویراحمد گفت: سد سرگچینه نیز بر اساس گزارشات کارشناسان حدود 80 درصد مطالعات آن انجام شده اما به دلیل تداخل با مسیر بابامیدان و همچنین بررسی ساختگاه سد به لحاظ زمین‌شناسی و فرار آب موضوع برای طرح در کمیته‌های فنی، تخصصی ارجاع و حداکثر ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در خصوص تأمین آب منطقه چربیون اظهار کرد: اجرای این طرح نیز در دستور کار قرار دارد و موضوع از طریق کارشناسان آب منطقه‌ای مورد بازدید و بررسی و پی‌گیری و اعلام نتیجه خواهد شد.

فرماندار بویراحمد یادآور شد: توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن با سدسازی در استان و شهرستان بویراحمد می‌تواند چشم‌انداز قابل قبولی به ویژه در ابعادی مانند مهار آب‌ها، درآمدها و اشتغال مناسب و حفاظت از منابع داشته باشد.

وی احداث دو سد تنگ سرخ و سرگچینه را گام مهمی در رفع مشکل آب کشاورزی و نیز اشتغال‌زایی عنوان کرد و بیان کرد: از آن جا که بخش کشاورزی و منابع آب شهرستان بویراحمد از ظرفیت خوبی برای توسعه برخوردار است، ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر در توسعه منابع آبی و کشاورزی نمایان می‌شود.

الفونه گفت: با ساخت این سد آب شهر یاسوج و بیش از 100 روستای شهرستان بویراحمد با جمعیتی بیش از 200 هزار نفر و افزون بر 3 هزار هکتار اراضی کشاورزی تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول