اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام اسرائیلی خبر هاآرتص درباره طرح‌های ضدایرانی مشاور اوباما را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس: در حالی که یک روزنامه صهیونیستی امروز ادعا کرده بود که آمریکا طرحی احتیاطی برای حمله به ایران دارد، یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رویترز این خبر را تکذیب کرد.

مقام اسرائیلی خبر هاآرتص درباره طرح‌های ضدایرانی مشاور اوباما را تکذیب کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم‌پست"، پس از آنکه صبح امروز یک روزنامه صهیونیستی مدعی شده بود که دولت آمریکا طرحی احتیاطی برای حمله به ایران داشته و آن را به اطلاع مقامات صهیونیست رسانده، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی از مصاحبه با رویترز این خبر را تکذیب کرد.

صبح امروز روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" به نقل از یک مقام بی‌نام آمریکایی مدعی شده بود که "توماس دانیلون" مشاور امنیت ملی آمریکا، در سفر 2 هفته قبل خود به اسرائیل، حامل طرح‌هایی برای حمله احتمالی به ایران بوده است.

با انتشار این خبر یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی که به دلیل حساسیت موضوع خواستار فاش نشدن نام خود شده، واکنش نشان داده و در مصاحبه با رویترز گفته است: هیچ‌چیز در این مقاله درست نیست. دانیلون ملاقاتی در ضیافت شام با نخست‌وزیر (بنیامین نتانیاهو) نداشته است، ملاقات ‌آن‌ها دو نفره نبوده است، و او طرح‌های عملیاتی برای حمله به ایران ارائه نکرده است.

انتشار این خبر را می‌توان تا حد بسیار زیادی در جهت ایجاد جنگ روانی علیه ایران ارزیابی کرد. هم اصل خبری که روزنامه هاآرتص منتشر کرد، و هم تکذیبیه‌ای که از این خبر منتشر شد، به نقل از منابع ناشناسی بوده است. استفاده از این منابع از یکسو هیچ مسئولیتی را متوجه مقامات دو طرف نکرده و از سویی موج خبری دلخواه طرفین را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول