اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بین 28 کشور مطرح ریاضی

مقام دوم مسابقات جهانی IMC2012 به دانش‏‌آموزان ایرانی رسید

خبرگزاری فارس: مقام دوم مسابقات جهانی ریاضی IMC2012 در بین 28 کشور مطرح ریاضی به دانش‏‌آموزان ایرانی رسید.

مقام دوم مسابقات جهانی IMC2012 به دانش‏‌آموزان ایرانی رسید

 سرپرست گروه اعزامی دانش‏‌آموزان ایرانی به دوازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی IMC2012 در کشور تایوان در گفت‏‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی فارس در این زمینه اظهار کرد: مسابقات جهانی ریاضی IMC2012 در روزهای اخیر در کشور تایوان برگزار شد و دانش‏‌آموزان ایرانی موفق به کسب چهار مدال رنگارنگ، 9 دیپلم افتخار و مقام دومی گروهی در این مسابقات شدند.

رضا حقی افزود: چهار مدال، 9 دیپلم افتخار و مقام دومی گروهی حاصل این سفر بود و دانش‏‌آموزان ایرانی توانستند نشان طلای انفرادی، نشان نقره انفرادی و دو مدال برنز انفرادی به همراه یک مقام دومی تیمی را در این رقابت‏‌ها به دست آورند.

وی تصریح کرد: این دوره از رقابت‏‌ها بین 28 کشور جهان در شهر تایپه کشور تایوان برگزار شد.

مدیر روابط عمومی خانه ریاضی آموزش و پرورش تهران درباره روند اجرایی برگزاری این مسابقات نیز اظهار داشت: پس از سه مرحله گزینش دانش‏‌آموزان نخبه در سطح مدارس شهر تهران، به 16 نفر دانش‏‌آموز نخبه دست یافتیم که این تعداد در قالب اکیپی به مسابقات جهانی ریاضی در کشور تایوان اعزام شدند.

حقی اضافه کرد: کشورهای آمریکا، روسیه، کانادا، چین، تایوان، مالزی، اندونزی و بلغارستان که از قدرت‏‌های بلامنازع ریاضیات محسوب می‏‌شوند و کره جنوبی، آفریقای جنوبی، سریلانکا و بسیاری از کشورهایی که در حوزه ریاضیات مطرح هستند همچون مکزیک در این مسابقات شرکت داشتند.

وی تصریح کرد: تفاوت آزمون مسابقات جهان ریاضی IMC2012 این است که یک مرحله آزمون گروهی نیز دارد و علاوه بر اینکه دانش‏‌آموزان به صورت انفرادی آزمون می‏‌دهند، یک مرحله آزمون تیمی نیز برای آنها برگزار می‏‌شود.

سرپرست گروه اعزامی دانش‏‌آموزان ایرانی به دوازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی IMC2012 در کشور تایوان اضافه کرد: تیم‏‌ها به صورت چهار نفره در این مسابقات شرکت می‏‌کنند و بدون شک، IMC بزرگ‏‌ترین مسابقات جهانی ریاضی در این دسته از مسابقات گروهی است.

حقی ادامه داد: دانش‏‌آموزانی در این اکیپ حضور دارند که در دوره‏‌های قبلی همین مسابقات مدال داشتند و یکی از دانش‏‌آموزان نیز هفته گذشته در رقابت‏‌های المپیاد جهانی ریاضی در کشور آرژانتین مدال طلا را به دست آورده بود.

وی اضافه کرد: IMC دومین مسابقات جهانی ریاضی پس از المپیاد جهانی است و باید فرهنگ شرکت در آن را در کشور توسعه دهیم.

سرپرست گروه اعزامی دانش‏‌آموزان ایرانی به دوازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی IMC2012 در کشور تایوان ادامه داد: رقابت‏‌های آی.ام.او و المپیادهای جهانی محدودیت دارند و خیلی از دانش‏‌آموزان از حضور در عرصه‏‌های بین‌‌المللی محروم می‏‌شوند.

حقی ادامه داد: باید با حضور در این مسابقات، پرچم جمهوری اسلامی ایران را در همه جای دنیا به عنوان یک کشور کاملا علمی به اهتزاز درآوریم.

وی یادآور شد: اکیپ اعزامی ایران به دوازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی IMC2012 در کشور تایوان شامل 23 نفر بود که 16 نفر از آنها دانش‏‌آموز، سه نفر سرپرست اجرایی و چهار نفر سرپرست علمی بودند.

سرپرست گروه اعزامی دانش‏‌آموزان ایرانی به دوازدهمین دوره مسابقات جهانی ریاضی IMC2012 در کشور تایوان خاطرنشان کرد: امسال اعزام دانش‏‌آموزان از تهران انجام شد ولی از سال آینده دانش‏‌آموزان سراسر کشور برای اعزام به این مسابقات گزینش خواهند شد.

انتهای پیام/ر10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول