اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یدیعوت آحارونوت: نتانیاهو چون چرچیل حرف می‌زند اما توان تصمیم‌گیری در خصوص حمله به ایران را ندارد

خبرگزاری فارس: یک نویسنده روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی اذعان کرده که نتانیاهو اگر چه چون چرچیل سخن می‌گوید اما در عمل همچون چمبرلن نمی‌تواند در خصوص جنگ با ایران تصمیم بگیرد.

یدیعوت آحارونوت: نتانیاهو چون چرچیل حرف می‌زند اما توان تصمیم‌گیری در خصوص حمله به ایران را ندارد

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در مقایسه‌ای جالب، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را شخصی دانسته که تنها بلد است چون وینستون چرچیل صحبت کند اما عملکردش شبیه به چمبرلن، نماد یک دولت‌مرد شکست‌خورده در تاریخ بریتانیا است. 

دلیل این نقطه نظر از دیدگاه "یوئاز هندل"، نویسنده مقاله، مساله موضع‌گیری‌های نتانیاهو در خصوص ایران است. وی در حالی که به‌زعم نویسنده موفق شده در مورد مساله ایران سخنانی را بگوید که تا قبل از آن در جهان توجه چندانی به آن نمی‌شد و به این ترتیب دست‌آوردهایی داشته است، اما قادر به تصمیم‌گیری در خصوص ایران نیست.

نویسنده مقاله که به نظر می‌رسد از اینکه نتانیاهو برای حمله به ایران قدرت تصمیم‌گیری ندارد، ناراحت به نظر می‌رسد اعتراف کرده که حمله به ایران هزینه‌هایی دارد که باید پرداخته شوند و در شرایطی که جوامع غربی از جنگ اشباع شده‌اند، پرداخت این هزینه سخت است.

بر این اساس، نتانیاهو در یک معمای چرچیل – چمبرلن قرار دارد. وی خود را چرچیل خطاب کرده است اما عملکردش در تمام دوران تصدی نخست‌وزیری، چون چمبرلن بوده است، لذا نیازی نیست که کسی به او غبطه بخورد.

عمده شهرت چمبرلن به‌خاطر امضای توافق‌نامه مونیخ بود. وی که جنگ پرتلفات جهانی اول را به چشم دیده بود، بر این باور بود که با سازش با آدولف هیتلر می‌توان از بروز یک جنگ دیگر جلوگیری کرد.

برمبنای همین باور در 29 سپتامبر 1938 توافقنامه مونیخ را با هیتلر امضاء کرد که به موجب آن بریتانیا و فرانسه، در غیاب نمایندگان جمهوری چکسلواکی، پذیرفتند که منطقه سودتنلند چک به آلمان هیتلری واگذار شود و با این کار می‌پنداشتند که به صلح دست یافته‌‌اند.

تشبیه نتانیاهو به چمبرلن در عمل تنها یک معنی می‌تواند داشته باشد: "نخست‌وزیری که جرات جنگیدن ندارد."

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول