اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مرکز نجوم اتریش صورت گرفت

اهدای شهاب‌سنگ 4 میلیارد ساله به مرکز اختر فیزیک مراغه

خبرگزاری فارس: مرکز نجوم اتریش از طریق نمایندگی دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک نمونه شهاب‌سنگ 4 میلیارد و 600 میلیون ساله را به مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه هدیه کرد.

اهدای شهاب‌سنگ 4 میلیارد ساله به مرکز اختر فیزیک مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، مرکز تحقیقات نجوم اتریش این شهاب‌سنگ آسمانی را که عمر آن به عمر خورشید می‌رسد و در نامبیا فرود آمده از طریق نمایندگی دائم ایران نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه هدیه کرده است.

این شهاب‌سنگ از قدیمی‌ترین شهاب‌سنگ‌های فرود آمده در زمین است.

منصور صادقی‌اصل، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه ظهر امروز به نمایندگی از معاون چرخه سوخت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی (دکتر قنادی مراغه‌ای) این شهاب‌سنگ را به دکتر عجب‌شیرزاده رئیس تنها مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک ایران در مراغه تحویل داد.

وی در این زمینه گفت: این شهاب‌سنگ از سوی مرکز نجوم اتریش به خاطر فعالیت‌های علمی دکتر قنادی در عرصه سوخت هسته‌ای به ایشان هدیه شد که ایشان نیز این شهاب‌سنگ را به مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک هدیه کرده‌اند.

علی عجب‌شیرزاده، رئیس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه نیز در مراسم اهدای این شهاب‌سنگ افزود: این شهاب‌سنگ یکی از شهاب‌سنگ‌های قدیمی در جهان است که عمر آن به اندازه عمر خورشید است و برای انجام کارهای علمی و تحقیقاتی در مراغه نگهداری خواهد شد.

مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه تنها مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک در کشور است.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول