اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش آمریکا برای تقویت رابطه با میانمار

خبرگزاری فارس: علیرغم موجی از خشونت‌های بودائیان میانمار علیه مسلمانان این کشور و بی‌توجهی دولت این کشور نسبت به این مسئله، سفیر آمریکا در میانمار بر تعهد کشورش برای ایجاد رابطه حسنه با میانمار تأکید کرد.

تلاش آمریکا برای تقویت رابطه با میانمار

به گزار ش فارس، "درک میچل" سفیر آمریکا در میانمار در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد: نقطه قوتی چشمگیر در روابط میان آمریکا و میانمار بوجود آمده است اما همچنان چالش‌های بسیاری پیش رو است.

میچل در گفت‌وگو با "وی او ای" گفت که انتصاب اخیر وی به عنوان سفیر جدید واشنگتن در میانمار نشان دهنده تعهد آمریکا به ایجاد روابط حسنه با میانمار است.

بنا بر این گزارش، درک میچل اوایل ماه جاری میلادی به عنوان نخستین سفیر آمریکا در میانمار در 22 سال گذشته وارد این کشور شد.

سفیر جدید آمریکا در میانمار در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: این حقیقت که یک سفیر برای نخستین بار در 22 سال گذشته از سوی آمریکا برای میانمار منصوب شده است تعهد دولت آمریکا و حتی کنگره را برای ارتقاء روابط میان دو کشور به سطحی دیگر نشان می دهد.

وی افزود: به طور مشخص ما از ابتدا نیز گفته‌ایم ما حتی از سال پیش و حتی از سال 2009 نیز می توانستیم روابط خود را آغاز کنیم. ما به تغییراتی که در این رابطه اتفاق می افتد واکنش نشان خواهیم داد.

میچل همچنین تأکید کرد: میانمار برای اینکه به کشوری دموکراتیک تبدیل شود، چالش های بسیاری را پیش رو دارد. تنها اقدامی که باید صورت گیرد این است که در این مسیر ثابت قدم باشد و گام به گام پیش رود.

این اظهارات سفیر جدید آمریکا در میانمار در شرایطی مطرح شده است که از حدود یک ماه پیش تا کنون حملات نژادپرستانه و خشونت بار بودایی‌ها در میانمار هزاران مسلمان را در این کشور به خاک و خون کشیده است و واکنش کشورهای غربی به ویژه آمریکا تنها این بوده که این کشتارها را اصلاحات برای گذار دموکراتیک خوانده اند و به همین دلیل تحریم‌ها علیه این کشور را نیز کاهش داده‌اند.

صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در میانمار همزمان با افزایش حملات بودایی‌های خشونت طلب وادار به ترک منازل خود شدند و به کشورهای همسایه وارد شده‌اند.

این درحالی است که این کشورها نیز از پذیرفتن این پناه جویان خودداری می‌کنند و با دستگیری آنها را به اردوگاه‌های ویژه می‌فرستند که از هرگونه امکانات محروم هستند.

روهینگیا از یک ماه قبل شاهد موجی از خشونت‌های نژادی از طرف بودایی‌های تندرو بودند که طی آن چندین هزار مسلمان کشته شدند.

این درگیری‌ها زمانی شروع شد که بودایی‌ها چندین مسلمان را به جرم سوار شدن بر اتوبوس به قتل رساندند که با اعتراض مسلمانان روبرو شد که این مسئله موجی از خشونت‌ها را علیه روهینگیا برانگیخت.

انتهای پیام/ض.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول