اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

جشنواره کتابت سوره قدر در لرستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری جشنواره استانی کتابت سوره قدر هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در خرم‌آباد خبر داد.

جشنواره کتابت سوره قدر در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان ضمن اعلام ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری این اداره‌کل در ماه مبارک رمضان گفت: این جشنواره با حضور تعدادی از خوش‌نویسان برتر استانی در این ماه مبارک در شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌چنین در این ماه همایش قاریان برتر، نجوم در قرآن، همایش هنرمندان و شاعران استان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان و نمایشگاه و فروشگاه محصولات قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزاری محافل نورانی انس با قرآن کریم توسط قاریان مطرح استانی و کشوری و بین‌المللی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: هم‌زمان با ماه رمضان محفل انس با قرآن همه روزه در موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکز و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلیان تصریح کرد: هم‌چنین مراسم شبی با قرآن، اجرای مراسم تعزیه و نمایش‌های مذهبی ویژه شب‌های قدر، برگزاری کلاس تواشیح، چاپ و توزیع ادعیه ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات قرآن بخوانید جایزه بگیرید در مراکز فرهنگی و مذهبی در سطح شهر در هر یک از شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در ماه رمضان است.

وی اضافه کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح تفسیر قرآن کریم در مساجد برگزار می‌شود و به صورت مستمر از سیمای مرکز لرستان پخش شده و هر شب یکی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان مجری طرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه این طرح سه سال مستمر است، در سطح مساجد لرستان برگزار می‌شود، افزود: طی سه سال گذشته حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در مسجد بعثت این شهر به تفسیر آیات قرآن کریم می‌پردازد.

وی اظهار داشت: هم‌چنین هم‌زمان با لیالی قدر و به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) نیز مراسم سوگواری و عزاداری و هم‌چنین احیای شب‌های قدر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول