اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال زراعی جاری صورت گرفت

برداشت 470 تن آلبالو در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهبود و تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی کاشان از برداشت 470 تن آلبالو از باغ‌های آلبالو در این شهرستان خبر داد.

برداشت 470 تن آلبالو در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید مصطفی قمصری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بخش برزک کاشان به خصوص منطقه سده همه ساله بعد از اتمام گل محمدی یکی دیگر از محصولات خود یعنی آلبالو را برداشت می‌کند.

وی، سطح زیر کشت آلبالو در شهرستان کاشان را 52 هکتار اعلام کرد و گفت: 45 هکتار آن در منطقه سده از توابع بخش برزک کاشان قرار دارد.

این مقام مسئول، متوسط عملکرد این محصول در شرایط عادی را 12 تا 13 تن تخمین زد و بیان داشت: امسال با توجه به سرمازدگی و خشکسالی، عملکرد محصول آلبالو حدود 20 درصد کاهش داشته است.

قمصری با اشاره به اینکه، برداشت این محصول به طور حتم باید با بند میوه صورت گیرد تا سلامت محصول به لحاظ سیر عرضه (در مدت نگهداری در انبار تا زمان ورود به بازار فروش) تأمین شود، افزود: به همین علت برداشت محصول آلبالو به کارگران زیاد و البته ماهر و با حوصله زیاد نیاز دارد.

رئیس اداره بهبود و تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی کاشان یادآور شد: برای جمع‌آوری آلبالو در هر هکتار به بیش از یک‌هزار نفر روز کارگر فصلی نیاز است.

وی یکی از مشکلات کشاوران و بهره‌برداران از آلبالو را عدم بیمه شدن این محصول عنوان کرد و گفت: به همین دلیل، سرمازدگی و خشکسالی خسارت زیادی را به کشاورزان وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه محصول آلبالو ضمن تأمین بازار منطقه کاشان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود ابراز داشت: عمده این محصول به میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ارسال می‌شود و کارخانجات مرباسازی و صنایع غذایی نیز از دیگر مشتریان آلبالوی کاشان هستند.

وی آغاز برداشت این محصول در منطقه کاشان را از اواخر خردادماه تا دهه اول تیرماه اعلام کرد و گفت: برداشت این محصول بعد از گل محمدی تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

قمصری در ادامه آلبالو را از میوه‌های ترش‌مزه فصل تابستان و مناسب برای برطرف کردن عطش ذکر کرد و گفت: این محصول هم به صورت میوه، مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم از آن در غذاها، دسرها و شیرینی‌های مختلف فصل استفاده می‌شود.

وی افزود: برخی از افراد برای رفع تشنگی، آب آلبالو را به شربت آن ترجیح می‌دهند از طرف دیگر این میوه طبیعتی سرد دارد بنابراین خوردن آن به افراد گرم‌مزاج توصیه می‌شود.

شهر کوهستانی برزک در 45 کیلومتری غرب شهرستان کاشان در دامنه کوه‌های کرکس و دره‌ای سرسبز قرار داشته و از توابع این شهرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول