اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: تصمیم تل‌آویو برای "غیرقانونی" خواندن نمایندگان کرانه باختری جنایتی سیاسی است

خبرگزاری فارس: فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح وابسته به حماس تصمیم رژیم صهیونیستی علیه نمایندگان این جنبش در کرانه باختری مبنی بر "غیرقانونی بودن تشکیلات آنها" را جنایتی سیاسی خواند.

حماس: تصمیم تل‌آویو برای "غیرقانونی" خواندن نمایندگان کرانه باختری جنایتی سیاسی است

به گزارش فارس، فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم  تل‌آویو برای غیرقانونی خواندن تشکیلات نمایندگان اسلامی در کرانه باختری بسیار خطرناک است و  نشان می‌دهد که دشمن صهیونیستی کل ملت فلسطین را که به این نمایندگان رای داده اند "خارج از قانون" می‌داند.

این بیانیه می‌افزاید که تصمیم مذکور بیانگر این است که رویکرد نژادپرستانه صهیونیستی حتی ملت فلسطین را هم به رسمیت نمی‌شناسد و تنها راه حل در تعامل با ملت فلسطین را سرکوب و تبعید آنها می داند.

در این بیانیه آمده است: این ملت فلسطین است که طرف برخوردار از مشروعیت فلسطینی و یا طرف قانونی و غیرقانونی را مشخص می کند و این تصمیمات رژیم صهیونیستی هیچ ارزشی ندارد.

فراکسیون تغییر و اصلاح از پارلمان های عربی و به ویژه پارلمان هایی که بعد از انقلاب های عربی روی کار آمده اند و نیز پارلمان های دیگر کشورهای جهان و در راس آنها پارلمان های کشورهای اروپایی خواست موضعی واضح و قاطع در قبال اقدامات نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی اخیرا حکمی نظامی را صادر کرده که به موجب آن نمایندگان جنبش اسلامی پارلمان فلسطین در کرانه باختری را "تشکیلاتی غیرقانونی" معرفی نموده است.

"احمد بیتاوی" از پژوهشگران موسسه التضامن گفت که "آوی مزراحی" فرمانده نیروهای به اصطلاح "ارتش دفاعی" رژیم صهیونیستی اخیرا دستوری نظامی صادر کرده و فراکسیون جنبش اسلامی یا همان دفتر نمایندگان جنبش اسلامی یا نمایندگان اسلامگرا در کرانه باختری را تشکیلاتی غیرقانونی معرفی کرده است.

بیتاوی تصریح کرد که به موجب این حکم نظامیان صهیونیستی حق حمله به دفاتر نمایندگان جنبش اسلامی در کرانه باختری و تعطیلی آنها و نیز مصادره اموال این دفاتر و بازداشت تمامی کارکنان آنها و حتی خود نمایندگان جنبش اسلامی را دارند.

این موسسه در همین راستا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر به دفاتر برخی نمایندگان جنبش اسلامی در کرانه باختری حمله برده و کارکنان آنها را بازداشت کرده و حکم حبس علیه برخی از انها صادر نموده است.

رژیم صهیونیستی در سال 2006 هم فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح وابسته به جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را تشکیلات غیرقانونی معرفی کرده و اکثر اعضای آنرا بازداشت نموده و دفاترشان را تعطیل کرده بود که در پی آن اعضای این فراکسیون، نام تشکیلات خود را به "جنبش اسلامی" یا "نمایندگان اسلامگرا" تغییر دادند.

بیتاوی در پایان از اتحادیه بین المجالس جهان عرب و تمامی پارلمان های جهان خواست که تل‌آویو را برای توقف حملات علیه نمایندگان جنبش اسلامی و تامین آزادی عملکردی آنها تحت فشار قرار دهند.

رژیم صهیونیستی همچنان 20 نماینده پارلمانی فلسطینی را در اسارت خود داردکه 17 نفر از آنها از اعضای فراکسیون پارلمانی جنبش حماس هستند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول