اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شاخه‌های گل

کاشانی‌ها از نایب قهرمان پرتاب وزنه جهان استقبال کردند

خبرگزاری فارس: کاشانی‌ها امروز از نایب قهرمان پرتاب وزنه رقابت‌های جهانی جوانان «آیواز» جمهوری چک با شاخه‌های گل استقبال کردند.

کاشانی‌ها از نایب قهرمان پرتاب وزنه جهان استقبال کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهسا هدایی‌یزدلی، دوومیدانی‌کار معلول کاشانی و نایب قهرمان پرتاب وزنه مسابقات جهانی جوانان آیواز در جمهوری چک پیش از ظهر امروز هنگام ورود به شهرستان کاشان از سوی مردم  قدردان و مسئولان این شهرستان در محل اداره ورزش و جوانان کاشان با شاخه‌های گل مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان در این مراسم از مهسا هدایی‌یزدلی به عنوان نمونه‌ای از یک ورزشکار موفق جامعه معلولان شهرستان کاشان نام برد و اظهار داشت: در صورت فراهم شدن بسترهای ورزش برای توسعه ورزش معلولان، ورزشکاران معلول و جانباز این شهرستان می‌توانند افتخارات زیادی را نصیب ورزش شهرستان و کشور کنند.

حسین حیدریان افزود: ورزشکاران معلول و جانباز کاشان ثابت کرده‌اند معلولیت محدودیت نیست و می‌توانند با حضور در جامعه و صحنه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری توانمندی‌های خود را به عرصه ظهور رسانده و الگویی برای سایر معلولانی که در خانه‌ها بوده و جامعه کمتر به آنها توجه دارد، باشند.

وی ضمن تبریک این موفقیت بزرگ، به جامعه ورزش شهرستان، استان و کشور یادآور شد: شهرستان کاشان دارای ورزشکاران معلول و جانباز توانمندی در رشته‌های مختلف ورزشی است که در صورت توجه بیشتر و فراهم شدن بسترهای لازم ورزشی می‌توانند سرمایه‌ها و پشتوانه‌های عظیمی برای ورزش کشور باشند.

حیدریان یادآور شد: اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان با همکاری هیئت جانبازان و معلولان ورزشکاران سعی و تلاش خودش را برای حمایت از ورزشکاران قهرمان خود به کار بسته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان نیز در این مراسم همراهی اداره ورزش و جوانان، خانواده، مربی و هیئت معلولان و جانبازان را مهم‌ترین عامل موفقیت خانم مهسا هدایی‌یزدلی در رقابت‌های جهانی دانست و گفت: مهسا هدایی‌یزدلی با توجه به محدودیت کوچکی که دارد نشان داد محدودیت‌ها موجب ناتوانی نیست.

امین عسگری تصریح کرد: علاوه بر این بانوی قهرمان، در ورزش معلولان و جانبازان شهرستان کاشان سرمایه‌هایی داریم که می‌توانند در همه جای دنیا پرچم مقدس جمهوری اسلامی را برافراشته کنند.

مسئول امور بانوان فرمانداری ویژه شهرستان کاشان نیز ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به جامعه ورزش کاشان و کشور عنوان کرد: مهسا هدایی‌یزدلی امروز به عنوان یک نخبه ورزشی دیگر متعلق به جامعه ورزش کاشان نیست.

لیلا وطنخواه با اشاره به اینکه مهسا هدایی‌یزدلی ورزشکاری است که در سطح کشور مطرح است و به جامعه ورزش کشور تعلق دارد متذکر شد: انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد موفقیت‌های این بانوی ورزشکار در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی باشیم.

مهسا هدایی‌یزدلی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در این رقابت‌ها در دو رشته پرتاب دیسک، کلاس F42، و پرتاب وزنه، کلاس ادغامی F40/44/46 به رقابت با حریفان خود رفتم.

این ورزشکار افزود: در رشته پرتاب دیسک، کلاس F42، با ثبت رکورد 18.12 متر مقام پنجم این رقابت‌ها را به خود اختصاص دادم که اگر ادغام ورزشکاران انجام نمی‌شد یکی از مدال‌آوران این رشته بودم.

هدایی‌یزدلی یادآور شد: در رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس ادغامی F40/44/46  موفق شدم با کسب 842 امتیاز عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را برای میهن عزیزم به ارمغان بیاورم.

وی با اشاره به اینکه اگر ادغام‌ها صورت نمی‌گرفت کسب مقام قهرمانی در این رقابت‌ها حتمی بود ابراز داشت: با ادغامی که صورت گرفت موجب شد حریفان من با وزنه سه کیلویی با متراژ پایین پرتاب کردند و من با وزنه چهار کیلویی با متراژ بالاتر با آنان مبارزه کنم و در نهایت با یک متر اختلاف به مقام نایب قهرمانی رسیدم.

در ششمین دوره مسابقات جهانی جوانان معلول آیواز جمهوری چک، ایران با 18 ورزشکار، 14 ورزشکار مرد و چهار ورزشکار خانم در این بازی‌ها شرکت داشت که در مجموع موفق به کسب پنج نشان طلا، 9 نقره و 9 برنز شد. 

رقابت‌ها از 28 تیر تا یکم مرداد ماه به میزبانی جمهوری چک برگزار شد و نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها، بامداد دوم مرداد ماه به میهن اسلامی بازگشتند و پیش از ظهر امروز از مهسا هدایی‌یزدلی نایب قهرمان وزنه این رقابت‌ها در کاشان استقبال شد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول