اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دیوان محاسبات سیستان‌وبلوچستان:

تعامل با نهادهای نظارتی سبب وصول به موقع درآمدهای عمومی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دیوان محاسبات سیستان‌وبلوچستان گفت: تعامل سازنده و نظارت‌پذیری مثبت مجموعه مالیاتی استان با نهادهای نظارتی سبب شده درآمدهای عمومی دولت دربحث مالیات به‌موقع، صحیح و قانونی وصول شود.

تعامل با نهادهای نظارتی سبب وصول به موقع درآمدهای عمومی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان، بهزاد محسنی‌زاده در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌و‌بلوچستان اظهار داشت: دیوان محاسبات در راستای وظایف قانونی و براساس راهبردها در وصول بموقع درآمدهای مالیاتی دولت را کمک می کند و این ظرفیت در کشور وجود دارد تا اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در بودجه از درامدهای مالیاتی تامین شود.

مدیرکل دیوان محاسبات سیستان‌وبلوچستان گفت: در برنامه پنجم توسعه قطع وابستگی کامل اعتبارات هزینه‌ای دولت به درآمدهای نفت وگاز با افزایش سهم درآمدهای عمومی بویژه درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده است.

محسنی‌زاده افزود: دیوان محاسبات در راستای وظایف قانونی ارتباط تنگاتنگی با مسئولان امور مالیاتی استان دارد و تعامل سازنده و نظارت‌پذیری مثبت مجموعه مالیاتی استان با نهادهای نظارتی سبب شده درآمدهای عمومی دولت دربحث مالیات بموقع، صحیح و قانونی وصول شود.

وی بیان داشت: در مدت تصدی مدیریت فعلی امور مالیاتی نسبت به سال‌های قبل، اقدامات خوبی در وصول مالیات، تامین فضاهای اداری با توجه به مشکلات موجود در استان، تشکیلات سازمانی و استفاده از فناوری‌های روز انجام شده است.

 مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست از مساعدت و تعامل دستگاه‌های مرتبط با حوزه مالیات در انجام وظایف محوله قدردانی کرد.

حمیدشیخ اسدی گفت: سال گذشته با تلاش جمعی همکاران، 90 درصد سهمیه پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی استان وصول شد که این میزان 25 درصد نسبت به سال 89 افزایش داشته است.

وی افزود: در نخستین سال تسلیم اظهارنامه به روش الکترونیکی با توجه به شرایط و امکانات استان 65 هزار اظهارنامه به صورت الکترونیکی ثبت شد که از این حیث رتبه چهارم دریافت اظهارنامه الکترونیکی را در بین سایر ادارات کل امور مالیاتی کشور کسب کردیم.

شیخ اسدی به روزرسانی پرونده های مالیاتی در راستای سیاست‌های سازمان امور مالیاتی را از برنامه‌های اولویت دار اداره کل امور مالیاتی سیستان‌و‌بلوچستان نام برد و گفت: سال گذشته این اداره کل توانست در بخش اجراییات رتبه اول و در پیش ثبت‌نام اشخاص حقوقی رتبه چهارم کشور را کسب کند.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان بابیان اینکه امسال شرط برخورداری از معافیت‌ها، ارایه اظهارنامه مالیاتی است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته، مراکزی نظیر مدارس غیرانتفاعی، مراکز فعال درحوزه بهزیستی و شرکت‌های فعال با موضوع کشاورزی و دامداری بدون ارایه اظهارنامه از معافیت برخوردار بودند اما امسال براساس ماده 119 قانون برنامه پنجم توسعه کشور باید تا 31 تیرماه اظهارنامه مالیاتی خود را ارایه تا امکان استفاده از معافیت مالیاتی برایشان فراهم شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول