اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور اطلاع‌رسانی درباره پزشک خانواده در فارس صورت گرفت

اعزام کارشناسان به مطب‌های متخصصان و فوق تخصصان

خبرگزاری فارس: 100 اکیپ کارشناس با اعزام به مطب‌های تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ در استان فارس، اطلاعات لازم در مورد پزشک خانواده را به این پزشکان ارائه کردند.

اعزام کارشناسان به مطب‌های متخصصان و فوق تخصصان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون درمان این دانشگاه اظهار اشت: کارشناسان اعزامی با اطلاع‌رسانی مناسب سعی کردند ضمن توجیه و توضیح برنامه پزشک خانواده، با متخصصان و فوق تخصص‌ها رایزنی لازم را برای عقد قرارداد و شرکت در این برنامه داشته باشند.

افشین امینی افزود: ارائه خدمات سطح دو و سه پزشک خانواده توسط متخصص و فوق تخصص صورت می‌گیرد، همچنین خدمات بیمارستانی را شامل می‌شود که زیر نظر معاونت درمان است.

قائم‌مقام اداره نظارت و ارزشیابی موسسات درمانی این دانشگاه نیز گفت: 50 نفر از کارشناسان دانشگاه طی دو روز در 714 مطب تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ در شیراز حاضر شدند و با توزیع بسته‌هایی این پزشکان را با چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده آشنا کردند.

بابک بهزادی افزود: تمام 714 مطب متخصص، فوق تخصص و فلوشیپ در شیراز توسط این کارشناسان مورد بازدید قرار گرفت که اطلاعات لازم به 501 نفر از آنها ارائه شد.

وی گفت: بقیه موارد نیز که به دلیل تعطیلی یا عدم حضور پزشک اطلاع‌رسانی نشدند، در آینده‌ای نزدیک به طور مجدد مورد بازدید و اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرند.

بهزادی اضافه کرد: بسته‌هایی که در این بازدیدها به پزشکان ارائه شد حاوی نامه‌ای با امضاهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیرکل بیمه خدمات درمانی فارس و مدیر درمان تامین اجتماعی این استان، دستورالعمل 02، آخرین تعرفه دولتی و خصوصی، لوح فشرده شامل فلوچارت شیوه ارجاعات و فرآیندهای مربوطه، لیست پزشکان متخصص، فوق تخصص و فلوشیپ و لیست درمانگاه‌هایی که اورژانس آنها در پزشک خانواده فعال هستند، بود.

وی گفت: کارشناسان سعی کرده‌اند با حضور در مطب‌ها اطلاعات لازم در مورد پزشک خانواده را ارائه دهند و ابهامات موجود را برطرف کنند.

بهزادی افزود: 10 درصد از این پزشکان پس از توضیحات کارشناسان برای شرکت در برنامه راغب شده‌اند، 55 درصد آنها نظر موافق خود را با برنامه پزشک خانواده اعلام کرده‌اند و مابقی نیز بیان داشته‌اند که درحال جمع‌آوری اطلاعات هستند.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین نگرانی متخصصان، فوق تخصص‌ها و فلوشیپ‌ها در این بازدیدها در مورد پرداخت مطالبات بیمه‌ای بود که کارشناسان با ارائه اطلاعات لازم سعی کردند نگرانی آنها را برطرف کنند.

بهزادی با اشاره به اینکه قائم‌مقام معاونت درمان این دانشگاه، مدیریت اجرایی برنامه پزشک خانواده در سطوح دو و سه را برعهده دارد، گفت: همزمان با اجرای این بازدیدها توسط اداره نظارت و ارزشیابی موسسات درمانی این دانشگاه، این طرح در مراکز رادیولوژی و آزمایشگاهی نیز اجرا شد.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول